Počet nahlášených stížností: | 7 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Zakoupil jsem si mobil třídy A+, který byl někde vystaven nebo byl u recenzenta. Mobil mi přišel a už jevil známky nefunkčnosti a začal se restartovat. Jelikož měl apple problémy s bateriemi tak jsem si myslel že to je normální. Později nešel už vůbec zapnout tak jsem ho odeslal na reklamaci. Ta mi byla zamítnuta z důvodu porušení nějakých plomby(fotky poslali ve velmi špatné kvalitě), které jsem ani nevěděl že tam jsou. Na prostest proti zamítnutí mi napsali že mám kontaktovat Českou obchodní inspekci nebo soudního znalce. ČOI mi napsala že v tomhle nemá žádné práva a nemůžou mi pomoct. V zoufalosti jsem mobil dal do apple autorizovaného servisu kde mi hned sdělili že je to nějaký šedivý mobil z ameriky ale že se ho pokusí opravit. Po hodině mi volali že v mobilu jsou nějaké neporušené plomby. Já jim na to řekl že to nevadí, že firma stejně nenapíše nic jiného než že stanovisko jejich technika je neměnné a že s tím nic neudělám. Pak mi firma sdělila že tam je vadná základní deska a oprava by stála víc než mobil. Takže asi takhle jsem přišel o svých 9 tisíc. Už delší dobu projíždím recenze na tenhle obchod a většina záporných recenzí je o neuznané reklamaci z důvodu porušení plomby, trochu divné ne? Takhle vlastně mohou prodávat už nefunkční iphony a nikdo s tím nic neudělá.
Apple Iphone SE 32GB IMEI: 355800077310062
Chtěl bych určitě buď vrátit peníze, dostat mobil jiný(tentokrát funkční) nebo provést opravu na jejich náklady.
|
Tweet |
Co se týče porušení plomb na zařízení, zde se nemůže samo o sobě jednat o důvod k zamítnutí reklamace. Zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, žádnou takovou možnost nestanoví a vůči spotřebiteli není možné stanovovat nevýhodnější podmínky, než stanoví právě zákon, což plyne z § 2174 občanského zákoníku.
Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.