Společnost


Datingclub Ltd

Počet nahlášených stížností:43
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22865Odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 18 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
11.04.2018, před 7 lety

Lukáš Zelinka

Znění stížnosti

Dobrý den,
vytvořil jsem si neplacený profil na výše uvedené seznamce. Co se členství týče, vyskakovalo na mě okno a na něm tři možnosti a jednou bylo roční za 599CZK. Abych se dostal ke zprávám a mohl další uživatele kontaktovat, zaplatil jsem si dne 26.3.2018 roční placené členství. Jakmile jsem si přečetl zpravy (a přitom nikoho nekontaktoval), tak jsem došel k závěru, že touto cestou se nechci vydat a dle všeobecných obchodních podmínek odeslal mail, ale ten se mi vracel s tím, že e-mail je nedoručitelný. Nakonec jsem našel jiný mail uvedený na stránkach, 27.3.2018 opětovně odeslal a po týdnu mi přišla kladně vyřízená odpověd o odstoupení od smlouvy.
Mezitím jsem zjitil, že z mého účtu bylo odečteno 8319,49CZK.
Toto jsem reklamoval a požadoval navrácení celé částky, ale bylo mi odpovězeno:
"Vaše právo na odstoupení předčasně zaniklo použitím placené služby (viz VOP: VI., Odst. 4).
Vzhledem k tomu, že jste již naši službu využíval/a, v souladu s našimi smluvními podmínkami již není možné vrátit členský poplatek."
V daném oddíle o této podmínce není jedinná zmínka.
Co se týče účtované částky po několika urgencích odpověděli:
"Je nám líto, že jste nečetli informace o tom, jaká celá částka bude odečtena.
Pro lepší přehled jsou na našich platebních stránkách zobrazeny týdenní resp. měsíční ceny jednotlivých plateb ještě před nákupem. Účtovány jsou jednorázově. (viz příloha)
Vaše žádost o navrácení peněz byla zamítnuta." (e-mail žádnou přílohu neobsahuje)

Ikdyby to bylo, tak jak píší, částka neodpovídá, žádné z jejich variant, protože všechny končili baťovskými x99CZK. Účtovanou částku jsem před odečtením z mého konta neviděl (neproběhlo okno s celkovou sumou).
Nikde nebyla zmínka o tom, že se to účtuje měsíčně. Podezírám je, že to buď bylo někde schováno, nebo můj prohlížeč (Mozilla) to nezobrazil. Domnívám se tak, protože se snažím zároveň profil smazat, ale dle jejich instrukcí, ale požadované pole není k nalezení.

I tak se domnívám, že mám nárok minimálně na vrácení poplatků za 11 měsíců, ale spíše 12-ti, protože jsem v ochranné lhůtě 14 dní jim doručil odstoupení od smlouvy.

Děkuji za Vaše stanovisko a pomoc při řešení problému.


Produkt

VIP - 12 months subscription CZ


Požadované řešení

Navrácení peněžních prostředků v plné výši


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
12.4.2018 10:42, před 7 lety

U smluv uzavřených prostřednictvím prostředku umožňující komunikaci na dálku (např. internet) má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit ve lhůtě čtrnácti dnů ode dne uzavření smlouvy. Dle § 1837 písm. a) občanského zákoníku spotřebitel nemůže odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy. Souhlas musí být výslovný (pouhý odkaz na obchodní podmínky je nedostačující) a musí být učiněn při uzavírání smlouvy. V případě sporu by musela společnost prokázat, že spotřebitele informovala a že souhlas byl ze strany spotřebitele vysloven.

Spotřebitel může odstoupit od smlouvy o poskytování služeb, pokud ještě nedošlo k jejich splnění. Započala-li společnost s plněním služeb na základě výslovné žádosti spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, uhradí spotřebitel společnosti pouze poměrnou část sjednané ceny za plnění poskytnuté do okamžiku odstoupení. Je-li sjednaná cena nepřiměřeně vysoká, uhradí spotřebitel společnosti poměrnou část ceny odpovídající tržní hodnotě poskytovaného plnění.

Pokud spotřebitel odstoupení od smlouvy ve stanovené 14 denní lhůtě zaslal prokazatelnou formou, popřípadě se pokoušel zaslat, ale z důvodů na straně podnikatele mu to nebylo umožněno, stačí přeposlat společnosti znovu tento email, popřípadě fax, a tím prokázat snahu o včasné a řádné odstoupení od smlouvy v souladu s Všeobecnými obchodními podmínkami společnosti. Zkracuje-li společnost spotřebitele na jeho právech, k takovému jednání se nepřihlíží a jde to k tíži společnosti.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2018 22:34, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.