Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Zakoupila jsem podvodní fotoaparát značky Panasonic DMC-FT5 přes obchod MALL. Byl to můj druhý fotoaparát stejné značky a typu. S prvním jsem byla spokojená, proto jsem zakoupila i druhý. Bohužel po prvním ponoru přestal fungovat blesk a reklamace mi byla u servisu zamítnuta, prý to byla moje chyba. Přitom jsem se řídila všemi instrukcemi. Měla jsem tento stejný fotoaparát, znám pravidla užití podvodních fotoaparátů a vše jsem dodržela. K tomu to byl první ponor a o to obezřetnější jsem byla.
Servis poslal fotoaparát zpět, že to byla moje chyba, že jsem instrukce nedodržela. Instrukce jsem prostudovala a vše bylo přesně dodrženo.
Znovu jsem reklamovala přímo přes panasonic, protože jsem si byla 100 procentně jistá, že jsem nepochybila. Opět zamítnuto, ani se na fotoaparát nepodívali, jen podle vyjádření servisu z první reklamace. Volala jsem tam tedy a paní na infolince mi řekla, že mě sice chápe, ale že toto je rozhodnutí z Polska a že proti tomu nemůže nic dělat. Prý už je to několikátá stížnost na tento fotoaparát a že je ale vyhodnoceno stejně a ona to nemůže změnit.
Co mohu dělat? Uvažovala jsem o tom, že opravu zaplatím, ale co když se opětovně rozbije. To je opravdu zoufalé, že člověk nemá žádnou obranu :-(
Panasonic Lumix DMC-FT5
Výměna zboží nebo vrácení peněz
|
Tweet |
Za vyřízení reklamace nese vždy odpovědnost prodejce, nikoli servis. Se svými nároky je proto nutné obracet se na prodávajícího.
Pokud prodávající rozhodne o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, měl by důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.