Počet nahlášených stížností: | 440 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Nechápu, jak můžete ještě dnes, 12.4.2018, zvát prostřednictvím televize i rozhlasu zákazníky k nákupu a slibovat jim velikonoční zajíčky, když již včera se na Vašich stránkách objevilo, že akce byla z důvodu vyprodání zásob zrušena. V prodejně v Mikulově již včera visel plakát, že se omlouváte atd. atd. a zajíčci již nebudou. Není to Vaše první akce s podobným koncem. Musím to považovat za klamavou reklamu. Váš management, pokud to dělá úmyslně by zasloužil exemplární potrestání i vzhledem k tomu, jaké vykazujete výsledky a pokud je to neúmyslné, tak na pozicích, které o těchto akcích rozhodují, nemají tito lidé co dělat.
Zveřejnit odpověď společnosti a okamžitě ukončit klamavou reklamu
|
Tweet |
Pokud společnost své zákazníky předem upozornila, že akce je omezena do vyprodání zásob, pak takové ujednání je v souladu s § 1732 odst. 2 občanského zákoníku a tudíž možné.
Kdyby prodávající slibované zboží vůbec neměl v úmyslu dodat a celá akce měla sloužit pouze k nalákání zákazníků na jeho služby, mohlo by takové jednání naplňovat znaky tzv. vábivé reklamy, která je zakázanou obchodní praktikou dle přílohy 1 písm. d) k zákonu o ochraně spotřebitele. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, může se obrátit na krajský živnostenský úřad, který je v tomto případě kompetentní vyhodnotit, zda se společnost dopustila klamavé obchodní praktiky dle přílohy 1 písm. d) zákona o ochraně spotřebitele a případně má možnost prodávajícímu uložit ve správním řízení pokutu.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.