Společnost


ŠKODA AUTO a.s.

Počet nahlášených stížností:62
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

0%
100%
Toto skore je založeno na 2 stížnostech.

#22907Reklamace aktualizace softwaru

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 16 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
13.04.2018, před 7 lety

Pavel Krejčí

Znění stížnosti

Dne 30.11.2017 jsem reklamoval u ŠKODA AUTO a.s. aktualizaci softwaru.
Do dnešního dne mě nikdo kompetentní ze ŠKODA AUTO a.s. nekontaktoval.Z jejich chování je patrné, že se s českým jedincem nehodlají bavit a problém nechávají na servisu, který zkouší finty typu - je to setrvačníkem, motor musí být 100% v pořádku atd. Na můj návrh, že si klidně zaplatím výměnu setrvačníku, když mi v případě trvajících potíží vrátí peníze investované do jimi nucené výměny setrvačníku, světe div se nepřistoupí, proč asi?

S pozdravem Bc. Pavel Krejčí.


Produkt

Dobrý den, na základě Vašeho svolávacího dopisu jsem byl vyzván k aktualizaci softwaru vozidla škoda fabia combi 1,6 TDI, VIN - TMBJJ25J8B3014700. Aktualizace byla provedena 21.7.2017 v autoservisu AUTOPLUS II, s.r.o. - provozovna Rudolická, Rudolická 1730, Most. Po provedené aktualizaci se vyskytla závada v podobě kolísajících otáček při volnoběhu zahřátého motoru. Vozidlo bylo několikrát na odstranění závady ve výše uvedeném autoservisu a i přes výměnu jedné vstřikovací jednotky se nepodařilo po pěti měsících do 18.12.2017 (jediný volný termín další servisní prohlídky) odstranit výše uvedenou závadu. Mám obavu z možného poškození motoru díky nesprávné funkci vstřikovacích jednotek nebo softwaru. Prosím o zpětné vyjádření vedoucího k vyřešení problému a návrh možného řešení reklamace. V přílohách zasílám dokumentaci, video i audio záznam.


Požadované řešení

Chci jen, aby mi auto fungovalo jako před aktualizací!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.6.2018 11:50, před 7 lety

Nemá-li věc vlastnosti, které byly sjednány, je věc vadná. Uplatnit práva z vadného plnění je možné na vady, které se na zboží vyskytnou ve době 24 měsíců od převzetí věci. Má-li věc vady, může spotřebitel dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku požadovat po prodávajícím opravu věci nebo dodání nové věci. Žádat dodání nové věci je ale možné pouze, pokud to není vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li to možné, má spotřebitel právo odstoupit od smlouvy a žádat vrácení peněžních prostředků. Místo výše uvedených způsobů nápravy může spotřebitel požadovat přiměřenou slevu podle § 2169 odst. 3 občanského zákoníku.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel v by případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Po uplynutí doby 24 měsíců je možné uplatnit práva z vadného plnění pouze v případě, pokud byla ze strany prodávajícího nebo výrobce dána záruka za jakost. Nebyly-li sjednány odchylné podmínky pro záruku za jakost, je rozsah záruky stejný jaký upravuje zákon.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2018 09:46, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.