Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, v e-shopu emdo.cz jsem dne 11. 4. 2018 objednal nabízenou el. licenci na hru Far Cry 5 v distribuci Uplay. Objednávku jsem zaplatil pomocí služby GoPay. Až na základě urgence mi e-shop po 31 hodinách doručil elektronický klíč, který byl v rozhraní Uplay (rozhraní pro aktivaci hry) označen za neplatný. Po dodavateli jsem vyžadoval platný klíč, ale ten mě místo toho odkázal na web, kde je možné tento klíč aktivovat. Po dokončení průvodce aktivací mi přišel e-mail s poděkováním za zakoupení produktu MSI, který jsem ovšem nepořizoval. Je zřejmé, že obchodník místo originálního klíče prodal dárkový poukaz na hru, který byl určen výhradně k zakoupeným produktům společnosti MSI (akci této společnosti lze na webu dohledat).
Obchodníka jsem upozornil na pochybnou licenci a vyžádal originální aktivační klíč společnosti Ubisoft, ten však reagoval slovy, že je tato licence v naprostém pořádku.
Za mou osobu tvrdím, že jsem neobdržel klíč, který byl předmětem prodeje a vnímám, že tímto jednáním byla také poškozena společnost Ubisoft – mé peníze místo u distributora hry skončily v kapse výše zmiňovaného obchodníka.
https://www.emdo.cz/hry-pro-pc/far-cry-5/
Očekávám dodání originálního klíče z oficiální distribuce.
|
Tweet |
Dle ustanovení § 2161 odst. 1 písm. b) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odpovídá prodávající spotřebiteli za to, že se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá.
Pokud spotřebitel zakoupil licenční klíč k PC hře, odpovídá prodávající za to, že se tento klíč hodí k účelu aktivace hry. Není-li tomu tak, plnil prodávající vadně a spotřebiteli připadají práva z vadného plnění dle § 2169 odst.1 občanského zákoníku. To znamená, že spotřebitel může požadovat odstranění vady dodáním nového licenčního klíče, není-li dodání nového klíče možné, pak má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit (tzn. právo na vrácení kupní ceny).
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.