Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
v obchod.centru Albert Šumperk nepoctivým-zavádějícím způsobem prodán výrobek,po 20 minutách jsem chtěla smlouvu zrušit,bylo odmítnuto-prodávajíci ukázal obsah druhé strany smlouvy-prý jsem byla seznámena-stvrdila podpisem.
masážní přístroj WS1
K prodávajícímu jsem ztratila důvěru, nevěřím, že bude moje odstoupení od smlouvy kladně a včas vyřízeno, proto Vaši organizaci prosím o pomoc vymoct vrácení peněz 5.990 Kč+náklady v ceně 175,- (tj.za doporučený dopis,v kterém odstupuji od smlouvy+náklady spojené s vrácením zakoupeného zboží(balík).
|
Tweet |
V případě, že je smlouva uzavřena mimo prostory obvyklé k podnikání, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy ve lhůtě 14 dnů. Lhůta je dle zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku dle § 1829 dodržena, pokud je odstoupení poslední den lhůty alespoň odesláno. Následně má být do 14 dnů vráceno zboží i uhrazené finanční částky spotřebitelem. Prodejce nemůže takové odstoupení podmiňovat žádnou sankcí.
Spotřebitelka nás informovala, že společnost doposud nevyzvedla balík s výrobkem na České poště. Dopis s odstoupením byl prý přijat. V případě, že společnost balík se zbožím nepřevezme, nemůže se následně dovolávat toho, že spotřebitel nesplnil povinnost týkající se vrácení zboží.
Spotřebitelka obdržela vyjádření k odstoupení od společnosti:
K vašemu dopisu uvádím, že naše společnost neprovádí žádné předvádecí akce, ale provozuje mobilní provozovny ve smyslu živnostenského zákona, tedy prodej probíhá v místě obvyklém a lze toto kodifikovat jako prodej v obchodě dle obč. zákona. V případě, že přístroj vykzauje vady bude společnost věc řešit obratem. Praha dne 3.3.2014 s pozdravem (není jméno) pouze tzv.parafa
Dle § 1828 občanského zákoníku se nepovažuje za prostor obvyklý k podnikání, pokud k uzavření smlouvy došlo bezprostředně poté, co podnikatel oslovil spotřebitele mimo tyto prostory. Dle nám dostupných informací byla spotřebitelka oslovena mimo takový prostor a přesvědčena, aby byla přítomna prezentaci výrobku. Z výše uvedeného dovozujeme, že spotřebitelka právo na odstoupení od kupní smlouvy má.
Společnost Mogebon s.r.o. sídlící Kladenská 531/4, Vokovice, 160 00 Praha 6 , jejíž jednatelkou je Aneta Zemanová, Víta Nejedlého 690/25, Žižkov, 130 00 Praha 3 se nerozhodla pro řešení sporů využít službu VašeStížnosti.cz. Z tohoto důvodu je nutné spor dále řešit soudní cestou nebo prostřednictvím dozorových orgánů. Živnostenský úřad může postihovat, pokud se obchodník nezdržuje na adresách uvedených v živnostenském rejstříku. Česká obchodní inspekce může udělit sankce především za užívání klamavých obchodních praktik a dalších ustanovení zákona o ochraně spotřebitele. V případě konzultace dalšího postupu kontaktujte poradenskou linku 299149009.