Počet nahlášených stížností: | 189 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 22.1.2018 objednány v e-shopu TRmobile.cz mobilní telefony (č.obj.000949), 29.1.2018 přijato potrvzení o platbě na účet prodejce. Vzhledem k nedodání zboží ve lhůtě stanovené obchodními podmínkami prodávající společnosti ( 30 dní), jsem provedl řádné storno objednávky s požadavkem vrácení peněz na můj účet. Storno odesláno dne 7.3.2018 doporučeně, následně 12.3.2018 e-mailem.
Od té doby neustále urguji společnost o vrácení peněz e-maily. Odpovědí jsou však jen výmluvy a omluvy ze strany pana Ohanky. Např.: 26.3.2018 prý platbu zadal, ta se však pro nedostatečný zůstatek na jeho účtu neodeslala. Následovalo ujištění ( nevím už kolikáté), že do 13.4.2018 budou vrácené peníze stoprocentně na mém účtu, to se však nestalo.
Tuto stížnost může prodejce považovat za poslední pokus o smírné řešení.
2 x Xiaomi Mi A1 celkem za 9998 Kč
Vrácení celé částky na můj účet v co nejkratší lhůtě (maximálně do 20.4.2018).
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Spotřebitelka nám sdělila, že jí byly navráceny peněžní prostředky, nicméně by ráda varovala další spotřebitele před nákupem u této společnosti. Na základě uvedeného stížnost uzavíráme.
Hodnocení: