Společnost


VELKOOBCHOD ORION, spol. s r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#22951Nevyřízená reklamace zboží do 30 dnů, odmítnutí ze strany prodejce vrátit peníze

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

2 měsíce 26 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
15.04.2018, před 7 lety

Barbora Sušienková

Znění stížnosti

Dne 16.1.2018 jsem v prodejně ORION Příbram - český obchod pro domácnost, zakoupila sadu hrnců v hodnotě 1299 Kč. Po prvním použití se na výrobku udělaly černé skvrny. 29.1.2018 jsem z toho důvodu výrobek prostřednictvím prodejny ORION Příbram reklamovala pod číslem 12620/2018. Na osobní dotaz na prodejně mi bylo sděleno, že reklamace byla uznána jako oprávněná. Protokol o reklamaci mi na prodejně odmítli vydat a nemám jej proto dodnes.
Požadovala jsem vrácení peněz to však vedoucí prodejny opakovaně odmítl a nutil mě, abych si vybrala jiné zboží či stejné zboží se slevou. To odmítám, jelikož k uvedenému zboží nemám důvěru a jiné zboží nepotřebuji. Potřebuji hrnce.
Dle telefonického sdělení centrály společnosti ORION byl vydán příbramské prodejně dobropis.
Z výše uvedených důvodů trvám na vrácení kupní ceny, tj. 1299 Kč.


Produkt

Sada nádobí nerez 8d LUXUR L - číslo zboží 111725


Požadované řešení

Požaduji vrácení kupní ceny 1299,- Kč


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.4.2018 19:40, před 7 lety

Dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, má prodávající na vyřízení reklamace včetně odstranění vady 30 dnů ode dne uplatnění reklamace. Marné uplynutí lhůty se pak považuje za podstatné porušení smlouvy, které spotřebitelce umožňuje na základě § 2002 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, odstoupit od smlouvy. Vzorový formulář pro dostoupení od smlouvy je možné vyhledat na webové adrese https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.

Odstoupila-li spotřebitelka od smlouvy, ruší se smlouva od počátku. V takovém případě je prodávající povinen vrátit spotřebitelce přijaté peněžní prostředky. Nevrátí-li prodávající spotřebitelce přijaté peněžní prostředky ani poté, co jej k tomu spotřebitelka vyzvala, ocitá se prodávající v prodlení a spotřebitelka může navíc žádat zákonný úrok z prodlení.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.7.2018 22:57, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.