Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Dobrý den,
11.4. jsem podlehla naléhání dcery a rozhodla se s velkým předstihem zakoupit vstupenky na Global Championschip Final-Play Off, které se má konat v Praze 13-16.12. 2018 (O2 Aréna).
Protože se jedná o velký mezinárodní podnik, který bude v Praze poprvé, postupovala jsem přes oficiální stránky celého podniku (série). Automaticky mi naskočila nabídka pořídit vstupenky přes Viagogo. Jméno společnosti mi nic neříkalo, domnívala jsem se, že to bude nějaký "globální" smluvní partner na prodej vstupenek. Stránky perfektně vyvedené, krok za krokem vás navedou na úhradu horentní sumy (2x 2.3.269,- Kč včetně zvláštních poplatků), vše proběhlo "jako po másle" včetně tlaku, že už žádné další vstupenky již nejsou k dispozici - vyprodáno a že vaše místo je to nej v celé hale s zaručeným výhledem, přesto s možností zpětného odkupu/vrácení vstupenky atd... Potvrzení, které mám je plné (nefunkčních) odkazů a bohužel bez určení čísla sedadel, uvádí jen zónu umístění.
Celková suma mi ale pořád vrtala hlavou, druhý den jsem si ověřovala, jak to vlastně je a s úžasem jsem zjistila, že vstupenky sice prodává více agentur - zejména Ticketportal - a je doopravdy vyprodáno, nicméně cena je max. 990,- Kč/os. a žádná agentura Viagogo mezi nimi není.
Při pokusu Viagogo kontaktovat jsou jejich stránky i kontakty nefunkční.
Moje podezření se potvrdilo a na hranici zoufalství (směs lítosti a vzteku) se moje paranoia dostala za únosnou mez. Uvěřila jsem dojmu, že tak prestižní akce má prodej organizován jinak (lépe?). Při dalším vyhledávání, jsem narazila jen na spoustu dalších takto postižených.
Prosím o radu: přestože se akce koná až v prosinci, je nějaká šance domoci se odstoupení od nákupu? Co VŠECHNO je VŽDY potřeba kontrolovat, aby se toto neopakovalo?
Jsem ochotna se připojit k jakékoli hromadné žalobě či stížnosti, pokud to pomůže, napíšu klidně na všechny světové strany, ještě to nevzdávám ...
Děkuji
K. Kyllarová
Předražení, bez specifikace (č. míst), bez doručení - jen přísliby
Odstoupení od nákupu.
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá nebo dodá neplatné vstupenky, společnost zajistí náhradní vstupenku případně vrátí to, co spotřebitel zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme kontaktovat společnost a dodání vstupenek reklamovat. To lze učinit na adrese: https://www.viagogo.com/secure/login?ReturnUrl=https://www.viagogo.com/secure/myaccount/CustomerSupport
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Dozorový orgán nad spotřebitelskou oblastí se ve Švýcarsku nazývá Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen, je známý spíše pod zkratkou "BFK", v angličtině je to Federal Consumer Affairs Bureau, pod zkratkou "FCAB".
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Zde je také telefonický kontakt: +41 58 462 20 00 a kontaktní adresa:
Eidgenössisches Büro für Konsumentenfragen (BFK)
Bundeshaus Ost
3003 Bern
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.