Počet nahlášených stížností: | 40 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý deň, potrebovala by som poradiť. Koncom novembra som si na nejlevnejsimobil.cz kúpila mobilný telefón v priebehu dvoch mesiacov sa mi pokazil hlavný reproduktor, kedy pri telefonovaní nebolo vôbec počuť. Túto závadu som reklamovala a chcela som to riešiť ako právo vadného plneia, ale bolo mi prostredníctvo mailu od tejto spoločnosti povedané, že na vrátenie peňazí nemám nárok, že mi ponúkajú nad rámec reklamácie nový telefón tej istej značky, ale vyššia kapacita alebo iný model od tej značky (môj model už nemali). Toto som neprijala, lebo za vyššiu kapacitu chceli príplatok a iný model mal horšie parametre a bol lacnejší a o vrátení zvyšných peňazí nepadlo ani slovo. Keď som to odmietla, dali mi možnosť, len klasickú reklamáciu, čo sa mi nepozdávalo. Našťastie telefón prišiel opravený, ale bez dokladu o tom, čo všetko opravovali, nakoľko som v reklamácii uviedla aj chybovosť niektorých programov. Koncom mesiaca to bude polroka, čo mám telefón, horšie je, že sa stále na ňom prejavujú nejaká závady. Písala som znova o reklamáciu, ale zatiaľ sa mi nikto neozval. Mám poslať telefón reklamovať skorej ako uplynie doba 6 mesiacov a trvať na vadnom plnení? Je možnosť pri vadnom plnení vrátiť peniaze? V obchodných podmienkach to majú tak napísaní, že človek si nie je istý. Prosím pomôžte, nepotrebujem mať telefón, ktorý každé dva - tri mesiace musí ísť na reklamáciu.
Vopred ďakujem za odpoveď.
DooGee MIX
Žiadam vrátenie plnej sumy 197,89 €
|
Tweet |
Uplatní-li spotřebitelka reklamaci v prvních 6 měsících od převzetí zboží, nemusela by v případě soudního sporu prokazovat, že zboží bylo vadné, neboť dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku se má za to, že věc byla vadná už při koupi. Jedná se tedy o otočení důkazního břemene a spotřebitelka by tak byla ve výhodnějším postavení.
Má-li věc vady, je vhodné uplatnit reklamaci. Při uplatnění reklamace může spotřebitelka žádat odstranění vady opravou věci nebo dodáním nové věci stejného druhu. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má spotřebitelka právo pouze na bezplatné odstranění vady. Není-li možné vadu odstranit ani jedním z výše uvedených způsobů (např. mobilní telefon se již nevyrábí), může spotřebitelka odstoupit od smlouvy dle § 2169 odst. 1 občanského zákoníku. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena nejpozději ve lhůtě 30 dní, pokud se spotřebitelka s prodávajícím nedohodne na lhůtě delší.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.