Počet nahlášených stížností: | 1034 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Vlak odjel v pohodě z Prahy, až mezi stanicemi Lovosice - Prackovice došlo
k závadě na lokomotivě. To je věc, která se stát může. Ale - jaktože
náhradní stroj přijel až po téměř 2 hodinách, z Děčína, (strojová lokomotiva
dnes ujede tento úsek za 35 minut). Nikomu z vedoucích pracovníků řídícího
aparátu nedošlo že toto je vlak EC. Kdyby byla snaha snaha sehnat úplně
první stroj, který by nás odtáhl do Prackovic, (příp. až do Děčína), tak
by nebyla spousta namíchnutých lidí, kterým ujely přípoje v Ústí. Ale
největší ničemnost považuji za chování vlakového personálu, který toto měl
doslova - na salámu -, neboť z Prahy do Ústí revizi jízdenek vůbec neprovedl, při problému při zastavení a zpoždění pouze vymáčknul automat,
který ohlásil "20 minut zpoždění, pak 50 minut", poté se už neozval.
Ozval, po odjezdu z Ústí tento klasický automat, který je ve vlacích EC
oznámil "vítáme Vás ve vlaku ČD.........informace dostanete ve vlakovém
průvodci nebo od vlakového personálu". V prvním voze, kde jsem jel, v žádném
kupé to neměli a vlakový personál vůbec nepřišel - i při této situaci.
A teď bych chtěl nastínit jednu variantu - léto 35 stupńů ve stínu -
dovede si někdo představit, jak vypadá vlak EC s vypnutou klimatizací
po půlhodině? Za 2 hodiny by tady byly 2 nebo 3 kolapsy lidí, kteří by
to nesnesli. A v tomto místě jak by se k nim záchranáři dostali.
Prosil bych o fundovanou odpověd´, žádné ¨byla situace, nebo tohle atd."neb jsem strojvůdce v důchodu, který jezdil na vlacích EC do Německa.
(Jen dodatek - Něměčtí kolegové dokázali sehnat náhradní lok u vlaku
osobní přepravy do půlhodiny a u nákladu do 3/4 hod-
Je to tato stížnost při vlaku EC 170
Aby vlakový personál poctivě a v mezích svých možností se staral o cestující
a pokud je nějaká nepředvídaná situace lidi informoval. V poslední době se
stává jev, že daleko ochotnější personál je na vnitrostátní přepravě než na
mezinárodní.
|
Tweet |
Jestliže ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě nebyl cestující přepraven včas, nemá právo na náhradu škody.
Avšak dle smluvních přepravních podmínek Českých drah pro veřejnou drážní osobní dopravu náleží cestujícímu také za určitých podmínek i odškodnění za zpoždění.
A to dle následujících pravidel:
25 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 400 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 50 % z ceny jízdenky, pokud celková cena jízdného pro jednosměrnou cestu pro jednoho cestujícího činí nejméně 200 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Nebo jednorázové odškodnění pro držitele jízdenky IN 100 ve výši: 50 Kč při zpoždění 60 až 119 minut, 100 Kč při zpoždění 120 a více minut.
Více informací nalezne spotřebitel na webové adrese: http://www.cd.cz/vnitrostatni-cestovani/jizdenka/odskodneni-cestujicich/-7879/
Případnou stížnost na přepravu cestujících, živých zvířat, zavazadel a zásilek může cestující podat elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz, písemně na adrese: České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1 nebo telefonicky na lince kontaktního centra ČD 972 211 133. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců, o výsledku šetření bude stěžovatel písemně informován zasláním vyrozumění na uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.
Podněty týkající se osobní přepravy lze uplatnit elektronicky prostřednictvím formuláře na www.cd.cz nebo písemně na adrese České dráhy, a. s., GŘ KOD - stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1, telefonicky pouze v neodkladných záležitostech. Na podněty nejsou ČD povinny písemně reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.