Počet nahlášených stížností: | 13 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den.
Obracím se na Vás s prosbou o radu, jak se mám bránit takovémuto jednání výrobce.
Mám lednici Hotpoin - Ariston. Reklamovala jsem ji, že mi maso v mražáku přemrzá (po vytažení z mražáku má na sobě tmavé fleky). Opravář mi údajně nahrál nějaký nový program a odjel.
Poté jsem v létě vypozorovala, nevím jestli vlivem předešlé opravy, že v lednici mám namrzlé věci uložené uprostřed lednice, né v šuplíku s nulovou zónou (např. mléko v krabici, kompot ....). Opět jsem volala opraváře. Ten mi dal měřící přístroj do lednice. Výsledný graf zhodnotil, že je vše v pořádku, i když hodnota naměřeních teplot uprostřed lednice vykazovala kolísavou teplotu 1 až 11 stupňů. Když jsem s tímto nesouhlasila a napsala na Whirlpool, tak mi bylo odpovězeno, že dle opraváře je vše OK a oni mu věří. A tímto se mnou skončili.
Jelikož se toto děje jen někdy, že mám v lednici vše namrzlé a pak zase vše orosené, myslím si, že to bude tím, že někdy má lednice velký výkyv teplot (fouká do lednice hodně velmi studeného vzuchu).
Takové to potraviny jsou pak nepoživatelné. A to nemluvím o věcech, na kterých to nejde vidět, že prošly několikrát mrazem a znova rozmrzly (sýry v lednici, jogurty…) Mrazem mi praskla a vytekla do lednice zmrzlá sklenice s kompotem….). Toto přece lednice nemůže dělat.
Prosím o radu, co mám dělat, když se se mnou výrobce odmítá bavit.
Předem děkuji za odpověď, s pozdravem a přáním hezkého dne
Karásková Iveta
Lednice Hotpoint-Ariston ENBGH 19423 FW
Zjištění příčiny problémů
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musela by v případě soudního sporu spotřebitelka prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitelka se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitelka právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.