Společnost


VSP DATA a.s.

Počet nahlášených stížností:34
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 6 stížnostech.

#22992Neopráněné zamítnutí reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.04.2018, před 7 lety

Jiří Končel

Znění stížnosti

chytré hodinky Samsung Gear Fit2
1. reklamace upevňovacího uchycení pásku a pásku samotného byla schválena, opraveno, vyměněno
Hodinky fungují do 1. koupání. Vnikne do nich voda a přestali být funkční. Před 1. reklamací jsem si v nich normálně koupal, mají být vodotěsné. Po zkoumání zjistím že ze spodu hodinek jsou 2 obnažené šroubky - zjevně chybí pryžové těsnění. Další těsnění propouští vodu z hodinek = netěsní. Naštvaný hodinky opět balím s tím, že při opravě zjevně zapomněli hodinky znovu utěsnit a vnikla do nich voda.
2. reklamace byla zamítnuta z důvodu "mechanického poškození vniknutí kapaliny do zařízení".

nesouhlas s nimi řeším už 2 měsíce, vždy čekají necelých 30 dní na odpověď. Na nelogičnost jejich závěru i celkový postup a svůj nesouhlas jsem je opakovaně upozorňoval ale stejně stále trvají na svém rozhodnutí.
Vše jsem přeposlal prodávajícímu, protože je na něm aby se k tomu nějak postavil a požaduji odstoupení od smlouvy. Jinak chci záležitost řešit i dále.


Produkt

Samsung Gear Fit2 MC: SM-R3600DAAXEZ, SN: R5AH80A01NP


Požadované řešení

Odstoupení od smlouvy, vrácení peněz


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2018 21:58, před 7 lety

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla.

Pokud prodávající reklamaci zamítá, má povinnost zamítnutí reklamace řádně odůvodnit. Odůvodnění zamítnutí reklamace by se mělo vztahovat k prokázání skutečnosti, že věc nebyla vadná při převzetí. Vzhledem k síle zákonné domněnky, uvedené v předchozím odstavci, nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li zamítnutí reklamace řádně zdůvodněno a uplynula-li 30 denní lhůta pro vyřízení reklamace, má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit, neboť jeho reklamace nebyla vyřízena včas (dle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele). Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Uplynulo-li od převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2018 22:34, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.