Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Za mojí babičkou přišla pracovnice z firmy Envona , tvrdila , že pouze budou hlídat cenu elektřiny , aby babičku nikdo nešířil. A zatímco to zvládla tato pracovnice sama , obelhala babičku tím , že jí tvrdila , že nikam přestupovat nebude. Babička jí to přesto ještě 3 x zdůrazňovala , že nikam přestupovat nechce , že chce zůstat u stávajících dodavatelů. Podle mého názoru , kdyby tato paní byla poctivá tak za těchto podmínek smlouvu nepodepíše , ale ona evidentně poctivá nebyla takže mou babičku hezky podvedla. A to není všechno požadovaly poslat nějaké dokumenty ( já jsem z dopisu nepochopila o jaké dokumenty jde ) a jako pokutu jsme musely uhradit 3000 Kč, při neuhrazení by nám naskakovaly hodně vysoké penále a poslali by na nás ekzekutora( tak jsem to pochopila že smlouvy , kterou babička podepsala, ale toto upozornění bylo nápsáno tak malými písmeny , že jsem měla co dělat , abych to přečetla já natož babička která má silné brýle). Do této firmy jsem minulý týden volala a zjišťovala za jakých podmínek by šla tato smlouva ukončit , bylo mi sděleno pracovnicí , že to jde , ale musíme zaplatit dalších 6000 Kč . Co toto je za lidi zvedá se mi z nich žaludek.
Identifikační číslo 1312401201802
Zrušení smlouvy a vrácení peněz
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.