Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 4.4.2018 jsem objednal v e-shopu grafickou kartu v ceně 21019 Kč. Na uzboží jsem obratem obdržel fakturu. Po prvním dotazu na stav objednávky dne 9.4. jsem obdržel mailem odpověď: Dobrý den, platbu jsme přijali a zboží budeme dodávat v pátek 13.4.2018. Žádné zboží nepřišlo. Mělo přijít dopravcem PPL. Na další dotazy už nereagují. Za normálních okolností bych ještě počkal, co mne však znepokojuje je skutečnost, že dnešním dnem počínaje jsou stránky www.krybar.cz nedostupné. Poslední pokus o kontakt mailem dnes:
Dobrý den,
"vážení, protože na moje opakované urgence ze dne 9.4., 13.4. a 16.4. stále nereagujete, žádám vás:
1. o zaslání potvrzení, že jste zboží předali dopravci k doručení. Potvrzení očekávám nejpozději do 19.4.2018
nebo o:
2. vrácení zaplacené kupní ceny zboží ve výši 21 019 Kč zpět na účet, ze kterého jsem vám částku poslal, nejpozději do 23.4.2018.
Pokud i tuto opakovanou urgenci ponecháte bez reakce jak činíte dosud, budu nucen na vzniklou situaci adekvátně reagovat a začnu ji aktivně řešit."
MSI GeForce GTX 1080 Ti GAMING X, 11GB DDR5X 352b, 1569/11124MHz, PCIe
Neodkladně dodat zboží, příp. vrátit uhrazenou částku. Zároveň se mi jeví adekvátní reakce podnět k šetření ČOI a dle vývoje situace i případné trestní oznámení pro podezření ze spáchání trestného činu podvod.
|
Tweet |
Prodávající má povinnost dodat zboží. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen splnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok odstoupit od smlouvy dle § 1978 občanského zákoníku a žádat vrácení zaplacené peněžní částky. Oznámí-li spotřebitel prodávajícímu, že mu určuje dodatečnou lhůtu k plnění a že mu ji již neprodlouží, platí, že marným uplynutím této lhůty od smlouvy odstoupil.
Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (doručeně, nejlépe s dodejkou). V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu.
V případě, kdy lze usuzovat na to, že nedodání zaplaceného zboží není u daného e-shopu výjimečné, lze zvážit podání trestního oznámení. K případné trestní odpovědnosti pro trestný čin podvodu, popř. pro trestný čin poškozování spotřebitele se vyžaduje způsobení škody nikoli nepatrné (alespoň 5000,- Kč), je-li více poškozených způsobená škoda podnikatelem se sčítá. Trestní oznámení může spotřebitel podat na všech služebnách Policie ČR nebo na státním zastupitelství, a to písemně nebo ústně do protokolu. V rámci trestního oznámení je vhodné požádat úřady o informaci, jak bylo s oznámením naloženo. V této fázi je také vhodné vznést požadavek na náhradu škody vůči pachateli.
Obchodníka se nám bohužel nepodařilo kontaktovat. Vzhledem k tomu, že stížnost nemůže být ze strany podnikatele zodpovězena, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.