Společnost


OKAY Holding a.s. (OKAY s.r.o.; JENA - nábytek, s.r.o.)

Počet nahlášených stížností:371
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

52%
48%
Toto skore je založeno na 136 stížnostech.

#23021Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 14 dnů 21 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
17.04.2018, před 7 lety

Michaela Mošová

Znění stížnosti

Dobrý den,
reklamovala jsem v prodejnách Okay.cz notebook a i přesto, že žádám o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz mi nebylo vyhověno.


Vývoj reklamace:

2.12.2017 Zakoupení notebooku Prestigio jako nového kusu.

17.2.2018 První reklamace - notebook samovolně při činnosti přechází do režimu spánku. Vrácen do továrního nastavení, které nepomohlo, proto nesu na reklamaci. Pracovník na prodejně problém viděl, zaznamenáno v dokladu o uzavření reklamace.

7.3.2018 Notebook vyzvednut po první reklamaci se statusem Opraveno.

Při prvním zapnutí funguje několik hodin bez problémů, při druhém zapnutí se po cca 20-30 minutách používání zase vrací původní vada a přechází do režimu spánku. Problém mám natočen na videu.

18.3.2018 Druhá reklamace - reklamováno pro stejný problém, to také uvedeno v dokladu o uzavření reklamace.

12.4.2018 Notebook vyzvednut po druhé reklamaci, která byla zamítnuta z důvodu: bez projevu závad uvedených zákazníkem. V prodejně vyzkoušeno zapnutí jen na pár minut, vada se neprojeví, prodejce notebook vypíná. Ukazuji video a je mi řečeno, že jsem jej měla ukázat již při reklamaci a na mou námitku, že vada na výrobku skutečně je mi prodejce odpovídá, že 'teď je mi video k ničemu a pokud se to zase ukáže, mám to natočit' a dále se mnou odmítají diskutovat, z jejich strany je reklamace vyřízena.

Doma notebook funguje cca 20 minut, poté zase začne samovolně přecházet do režimu spánku. Natáčím několik videí, ohledně neuznané reklamace píšu dotaz do internetové poradny - https://www.penize.cz/spotrebitelska-poradna/335312-reklamace-notebooku. Vytištěnou odpověď a část zákona o reklamaci do 6 měsíců (Jakost při převzetí, § 2161 - Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb.), podle kterého by mi do 6 měsíců od koupi nemělí reklamaci zamítnout, nesu s sebou do prodejny.

17.4.2018 Třetí reklamace notebook se chová stejně jako u předchozích dvou reklamací, pracovník prodejny to vidí, nabízím mu i natočené videa. Chci odstoupit od smlouvy, ale je mi řečeno, že vzhledem k neuznání druhé reklamace od smlouvy odstoupit nemůžu. Na mou výtku, že do 6 měsíců nelze v takovémto případě reklamaci neuznat a i přesto, že mám chování notebooku před a po druhé reklamaci natočeno, nereaguje a ověřuje si to telefonicky, kde mu potvrdí, že 'nic se 6 měsíci neexistuje'. Automaticky vypisuje reklamaci a když ji chci odmítnout nabídne mi pouze dvě možnosti - 'buď další reklamace nebo nic'.


Produkt

Notebook Prestigio PS-13.3"/N3350/3GB/32GB/W10


Požadované řešení

Podle dostupných informací mám nárok na odstoupení od smlouvy a vrácení peněz:

1, Podle Jakost při převzetí, § 2161 - Nový občanský zákoník č. 89/2012 Sb. nelze do 6 měsíců reklamaci neuznat, pokud prodejce neprokáže silným důkazním prostředkem, že se vada neprojevuje. Jak píšu výše, vada na notebooku byla před i po druhé reklamaci, můžu to doložit na natočeném videu a reklamace tím pádem nebyla řádně ukončena.

2, Podle tohoto článku - https://www.dtest.cz/spotrebitelska-poradna/detail/opakovane-zamitnuti-reklamace-z-duvodu-vada-se-neprojevila/1375 mám právo požadovat vyřízení reklamace do 30 dní od počátku druhé reklamace - "pokud se vada na věci prokazatelně projevuje i po převzetí věci z reklamace, jste oprávněna po prodávajícím požadovat bezplatné odstranění vady ve lhůtě, která zbývá do 30 dní, které měl prodávající ze zákona na vyřízení reklamace". Tato lhůta skončila 17.4.2018, tudíž byla překročena zákonem schválená lhůta pro reklamaci.


Notebook je momentálně ve třetí reklamaci (na prodejně jsem neměla jinou možnost), já žádám o odstoupení od kupní smlouvy a vrácení peněz. Reklamaci vyřídit opravou nechci.
E-mail s dotazem na reklamaci jsem posílala také do Okay.cz s odkazem na tuto stížnost a natočenými videi.

Michaela Mošová


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.4.2018 21:51, před 7 lety

Prodávající má povinnost se při reklamaci vypořádat s vytýkanou vadou. Přetrvává-li vytýkaná vada i po vyřízení reklamace (zjištěno a potvrzeno přímo na prodejně) a společnost se s touto vadou nevypořádala během 30 denní zákonné lhůty pro vyřízení reklamace, nebyla reklamace vyřízena řádně a spotřebitelka má právo od smlouvy odstoupit, neboť společnost porušila smlouvu podstatným způsobem.

Pokud bylo zboží reklamováno v prvních 6 měsících od jeho převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná už při koupi. V případě soudního sporu by musel prodávající prokázat, že věc v době převzetí vadná nebyla. Jedná se tedy o obrácení důkazního břemene.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitelka možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.5.2018 11:25, před 7 lety

Vážená paní Mošová,

omlouváme se za komplikace se zbožím.
Velmi nám záleží na Vaší spokojenosti, rádi Vám nabídneme možnost odstoupení od kupní smlouvy.
V této záležitosti Vás budou kontaktovat zaměstnanci prodejny OKAY.

Děkujeme.

S pozdravem
OKAY CZ

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
1.6.2018 18:59, před 7 lety


Michaela Mošová

Hodnocení:

Komentář: Reklamace byla nakonec uzavřena jako "neopravitelná vada" a byla mi nabídnuta možnost odstoupit od kupní smlouvy.
Netuším tím pádem, zda-li díky tomu, že notebook nešel opravit nebo kvůli tomu, že jsem měla právo odstoupit od smlouvy už při podání poslední reklamace.
Bohužel, na možnost odstoupení od smlouvy jsem tím pádem musela zase cca 3 týdny čekat - asi kvůli vyřízení reklamace a další týden na vrácení peněz na účet.
Děkuji DTestu za rady a pomoc.