Počet nahlášených stížností: | 3256 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 23.3.2018 jsem odesílala doporučený dopis do Brna. V doporučeném dopisu byly vloženy samolepky, které si pán z Brna u mně objednal a zaplatil. Hodnota samolepek byla cca 100,- Kč, takže jsem dopis nepřipojišťovala. Dopis nebyl doručen a tak jsem 3.4. 2018 podala na České poště reklamaci. Česká pošta mi sdělila, že podaná reklamace byla shledána důvodnou a obálka se skutečně ztratila. Jelikož v obchodních podmínkách má samolepky, pak to mělo být jako cenné psaní a tím je podnik zproštěn odpovědnosti za ztrátu. Odkázali mě na možnost podat návrh na zahájení řízení o námitce proti vyřízení reklamace na ČTÚ. Tam je to ale zpoplatněno.
Proč má tedyČP ve svých obchodních podmínkách uvedeno následující ? :
Česká pošta uvedeno, že ručí za ztracenou doporučenou zásilku, očekávala jsem, že mi bude vyplacena náhrada. Dnes mi však poslala doporučeně dopis, kde mi píše, že jelikož se jednalo o sběrateZa škodu vzniklou ztrátou doporučené zásilky podnik odpovídá; v případě ztráty uhradí náhradu v paušální výši dvacetinásobku ceny za doporučenou zásilku, která splňuje podmínky odstavce 7. Za ztrátu se považuje i úplné zničení doporučené zásilky nebo úbytek celého obsahu doporučené zásilky. Za škodu vzniklou poškozením nebo úbytkem obsahu doporučené zásilky podnik odpovídá, a to až do výše dvacetinásobku ceny poštovní služby podle odstavce 7lské ...
Mě bylo vyplaceno pouze 52,- Kč za poštovné a kde je ta odpovědnost?
Jednalo se o doporučený dopis, ve kterém byly staré samolepky CZ 20ks(dříve se lepily na autol)
Žádám o výplatu náhrady v hodnotě 100,-Kč, které musím pánovi z Brna vrátit. Ani on nemůže být poškozen tím, že Česká pošta doporučený dopis ztratila. Když už nemá samolepky, pak by se mu měly vrátit peníze. Pošta by se neměla zříkat zodpovědnosti a točit se na slovíčkaření (viz jejich obchodní podmínky - z ustanovení odst.4 čl.2 poštovních podmínek ČP vyplývá, že mj. kulturní, umělecké nebo sběratelské hodnoty bez ohledu na jejich stáří a cenu MOHOU být obsahem poštovní zásilky jen tehdy, je-li to u určité služby výslovně stanoveno. Tyto předměty MOHOU být obsahem pouze cenného balíku nebo cenného psaní.
|
Tweet |
Pokud Česká pošta, s. p. reklamaci nevyhoví, nebo jí vyhoví částečně, může spotřebitel do jednoho měsíce podat námitku k Českému telekomunikačnímu úřadu. Zahájení řízení o námitce je však spojeno s poplatkem 100 Kč.
Česká pošta, s.p. se rozhodla nevyužít službu VašeStížnosti.cz pro řešení sporů se svými zákazníky. Vzhledem k tomu, že je námi poskytované smírné řešení sporů založeno na principu dobrovolnosti, bude stížnost uzavřena.
Toto rozhodnutí je podpořeno faktem, že Česká pošta shledává svůj systém pro příjem, evidenci a řešení stížností jako dostatečný. Dle vyjádření České pošty přijme podání týkající se služeb poskytovaných Českou poštou nebo jednání jejích zaměstnanců kterákoliv organizační jednotka. Podání mohou být uplatněna telefonicky, osobně, dopisem, faxem, elektronickou poštou nebo datovou schránkou.
Pro úplnost přikládáme odkaz, který obsahuje kontakt na poštovního ombudsmana: http://www.ceskaposta.cz/o-ceske-poste/kontakty/postovni-ombudsman.