Počet nahlášených stížností: | 73 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 18.7.2017 Jsem zakoupil běžecké boty Nike AIR MAX ERA - 1299Kč. Během půl roku se na mi na levé botě na malíčku prodřela díra. Na pravé se již taky tvoří. Boty jsem dal reklamovat dne 19.3.2018. Reklamace mi byla zamítnutá z následujících důvodu: Vámi reklamovaná vada (prodřený svršek, rozedřené uvnitř boty) nebyla způsobena výrobní či technologickou vadou, ale mechanickým poškozením obuvi v průběhu užívání.
Při výběru obuvi je zvlášť nutné dbát na to, aby byl zvolený typ, číslo a tvar přesně odpovídal Vaším potřebám. Noha musí být pevně fixována, aby nedocházelo k pohybu nohy v botě a následně k poškození vnitřních podšívek, výplní a výztuží.
Způsob užívání obuvi jako v případě uživatele (šněrovadla ve stabilní poloze - konce zasunuté do vnitřku bot) nezaručuje pevnou fixaci nohou v obou botách a tím došlo k prodření vnitřních podšívek v malíkových hranách a v patách bot. Následně došlo k prasknutí zeslabeného textilního vršku.
Příčinou vzniku defektu je mechanický oděr.
Nejedná se o výrobní vadu.
Reklamační dobu nelze zaměňovat s životností výrobku.
Nedochází k naplnění podmínek pro uznání reklamace.
V botách jsem ani moc neběhal, používal jsem na běžnou chůzi. A nezdá se mi, že takové boty nevydrží půl roku běžného užívání.
NIKE AIR MAX ERA sportovní pánská obuv
Opravení nebo výměna produktu.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.