Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
sdílím zde se svou situaci, neboť se mi to zdá jako jediný efektivní způsob jak s touto společností komunikovat (žádná zákaznická linka ani jiná forma přímého kontaktu se zákazníkem, jen mail, ze kterého přijde automaticky vygenerovaná odpověď).
Minulý měsíc (12.března) jsem se zaregistrovala na seznamce be2 a zaplatila jednorázový poplatek 156Kč za měsíc. Nikde nebylo předem jasně a srozumitelně uvedeno, že bude smlouva automaticky prodloužena a už vůbec ne, že zaplatím členství na další 3měsíce ve výši 2 247Kč. To jsem se zděšením zjistila dnes, když jsem se ráno podívala na internetové bankovnictví a začala pátrat za co mi tyto peníze (a také jak) byly z mého účtu odčerpány.
V průběhu měsíce, na který jsem měla zaplacené ono členství, jsem se snažila svůj profil na seznamce smazat (již jsem neměla potřebu ji využívat). Několikrát jsem se dostala do bodu, kdy se mi dostalo instrukce, že musím nejprve zrušit svůj premium účet, ale nikde se nedočetla jak. Nechala jsem to tedy prozatím být, netušíc následky.
Prosím o pomoc s řešením této situace. Výpověď smlouvy jsem se všemi náležitostmi dle jejich "Všeobecných obchodních podmínek" dnes poslala e-mailem. Vzhledem k dosavadní zkušenosti mám však obavy, zda mi na to bude reagováno. Zatím mi došla automaticky vygenerovaná odpověď o tom, že mi bude odpovězeno během 3 pracovních dnů.
Způsob sjednání smluvního závazku, odčerpání peněz z účtu bez vědomí klienta a celkový přístup se mi zdá za hranicí zákona. A samozřejmě nemluvím o tom, že člověk se do této situace dostane jako "slepý k houslím" a má s tím ještě následně spojený stres a musí věnovat čas, jak tuto nepřehlednou a nepředvídanou situaci vyřešit.
Jedno neuvědomělé "kliknutí" = závazek něčeho, co nechcete a o čem ani nevíte.
Předem děkuji za pomoc
S pozdravem
Jana Plzáková
be2 seznamka, poplatek za 3 měsíce 2247Kč,
Ukončení smluvního vztahu, vrácení neoprávněně ztrženého poplatky
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: COI3NH71
Dobrý den,
dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2.
Dobrý den,
společnost mne kontaktovala s tím, že akceptuje výpověď, ale peníze nevrátí. Její vyjádření připojuji níže. Chci se tedy zeptat, zda je nějaký způsob, jak dostat zpět tuto pro mě opravdu vysokou částku za službu, o kterou jsem nestála - nebyla o ní předem dostatečně a srozumitelně informována a nedala k ní souhlas.
Zároveň chci poděkovat pracovníkům dTestu za vaši dosavadní pomoc.
Jana Plzáková
Vyjádření be2:
Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
Toto je potvrzení Vaší výpovědi.
Vaše Prémiové členství bude ukončeno dne 12/07/2018.
Vaše Prémiové členství již nebude obnovené a nebudou požadované žádné další platby.
Celková cena za prolongované VIP členství byla uvedená na platební stránce před realizací úvodní platební transakce (v příloze viz prosím Screenshot souvisící platební stránky).
Uvedená cena je - v porovnání s uvítací cenou - běžnou cenou VIP členství.
Je nám líto, pokud jste si tyto detaily při předplacení svého VIP členství nepřečetli.
Refundace uhrazené částky není (s ohledem na skutečnost, že jste včas a řádně nevypověděli automatickou prolongaci svého VIP členství) nárokovatelná.
S přátelským pozdravem
be2 zákaznický servis
____________________
e-mail: zakaznickyservis@be2.cz
http://www.be2.cz
be2 S.à.r.l. 13 rue du Commerce, L-1351 Luxembourg
Commercial Register , B 123206
Managing Director: Laetitia Pateau
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka, kterou běžně zasílá spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která tak má možnost na její vývoj reagovat.
ID: COI3NH71
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,
děkujeme Vám.
Dobrý den,
vaše argumenty o způsobu, jak jste mě informovali jsou tragi-komické. Zkusila jsem se ptát lidí ze seznamky, zda vědí o tom, že se zavázali o zaplacení slavného "premium účtu" na 3měsíce. Nikdo z dotázaných lidí to nevěděl! Je naprosto evidentní, že počítáte s limity lidské pozornosti a její selektivity jako zdrojem vašeho zisku.! Vaše "podnikání" má díky tomu velmi pošramocenou pověst, přitom mnozí by za kvalitní službu byli i ochotni zaplatit. Peníze až na prvním místě.
Jenže, kdo s čím zachází....
Sbohem
Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.