Počet nahlášených stížností: | 96 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 10 |
Dobrý den, dne 5.3.2018 jsem jel v autě, kde jsem vezl také svého kolegu z práce. Na velmi málo frekventované silnici jelo protijedoucí auto poměrně rychle, kde při vyhýbání z důvodu malé šířky vozovky vyjelo mimo a zvedlo do vzduchu velké množství kamenů. Jeden z těchto kamenů mi rozbil čelní sklo. Viníka jsem dohnal zastavil a sdělil mu tuto událost, sepsali jsme škodní průběh a pán rychle zase spěchal dál. Na pojišťovnu jsem vše řádně nahlásil, pouze jsem odmítal zajišťovat svědeckou výpověď kolegy z práce. Domníval jsem se, že toto by měla udělat pojišťovna. Paní likvidátorka mi oznámila, že se několikrát pokoušela kontaktovat svědka, ale bezúspěšně. Zajímavé je, že mne na volající telefon ihned odpověděl a sdělil mi, že ani zmeškaný hovor neměl. Nicméně svědeckou výpověď jsem tedy zajistil já a zaslal na pojišťovnu. Při dotazu co tak dlouho trvá na vyřízení pojišťovny mne paní likvidátorka sdělila, že viník nehody událost ještě nenahlásil, že bude muset událost odložit. Tak opět ještě ten stejný den, kdy mi to sdělila jsem volal viníkovi, ten mi sdělil, že událost hlásil před cca 10 dny emailem, ale na mé naléhání, že ji ještě jednou napíše večer. Paní likvidátorce jsem odeslal email, že pojistnou událost hlásil. Vše se dělo stále v jednom dni, ještě ten den mi od paní likvidátorky přišel email se stanoviskem, že pojistné plnění nevzniklo z důvodu neprokazatelnosti, že danou škodu způsobil jejich klient. A že výpověď se opírá pouze o tvrzení řidiče. Chci se zeptat jak je toto možné bylo zde pouze mé auto a auto viníka. Byl přítomen svědek, který jasně může potvrdil, že od viníkova auta odlétl kamen a pojišťovna toto neuzná. Zarážející je také chování likvidátorky a to, že ráno paní likvidátorka napíše, že danou událost bude muset odložit a ten stejný den celou událost vyřeší i s výsledným stanoviskem?
Povinné ručení
Chci uznat, že viník je opravdu viník mít tak nárok na výměnu skla.
|
Tweet |
Šetření pojistné události je skončeno sdělením jeho výsledku osobě, která uplatnila právo na pojistné plnění. Spotřebitel může následně požádat o zdůvodnění zamítnutí pojistného plnění. Toto zdůvodnění musí být v písemné formě a mělo by z něho být jasné, proč bylo pojistné plnění zamítnuto.
K mimosoudnímu řešení sporů mezi pojišťovnou a spotřebitelem (pojistníkem, pojištěným, oprávněnou osobou) v neživotním pojištění je příslušná Česká obchodní inspekce. Českou obchodní inspekci lze kontaktovat na adrese: Česká obchodní inspekce, Ústřední inspektorát - oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2. Více informací naleznete na www.coi.cz, Email: adr@coi.cz, Web: adr.coi.cz.
Podmínkou zahájení postupu mimosoudního řešení sporu před Českou obchodní inspekcí je skutečnost, že se stěžovateli nepodařilo vyřešit spor přímo s pojišťovnou.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.