Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#23060Neoprávněně stržené peníze z mého účtu a neoprávněný proces vymáhání pohledávky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
19.04.2018, před 7 lety

Michaela Hrabovská

Znění stížnosti

Dobrý den,

minulý rok 29.6.2017 jsem si zřídila účet u seznamky be2. Přes internet
jsem zaplatila platební kartou 149 Kč. Poté jsem účet v průběhu měsíce od zřízení zrušila a účet vymazala.
Na začátku dubna 2018 jsem od společnosti Intrum Justitia obdržela poštou normální dopis (tedy nepřišel ani doporučeně nebo do vlastních rukou). Následně jsem dohledala v emailové poště zprávy od společnosti Intrum Justitia, že byla pověřena inkasem mého tzv. "dluhu" u společnosti BE2 GmbH. Na základě toho jsem začala pátrat v účtu a dohledala jsem, že v průběhu minulého roku si společnost BE2 z mého účtu strhla částku 2 247,- Kč a to hned dvakrát.
První částku dne 29.7.2017 a druhou 29.10.2017 (celkem 4 494,-Kč).A to bez mého souhlasu a vědomí!
Dne 11.4. 2018 jsem tedy poslala seznamce výpověď-na mailovou na adresu zakaznickyservis@be2.cz a pro jistotu i collections@be2.com, ale dosud nemám žádnou reakci. Navíc účet na seznamce je zablokovaný. Tím pádem cesta, kterou na svých stránkách seznamka doporučuje, jak jednoduše účet zrušit (tím, že se do něho přihlásím atd.) není realizovatelná, pokud neuhradím další poplatek.


Produkt

Seznamka be2-VIP členství neinformuje o stržení platby z karty přes internet, s dluhem členství nejde zrušit, vyhrožuje vymáháním, služba není funkční-fotografie nabízených partnerů jsou rozmazané, „Všechny druhy VIP členství od 3 měsíců výše nabízí plnou záruku úspěchu. Garantuje, že během VIP členství dojde k navázání kontaktu s nejméně 10ti doporučenými partnery a pokud se tomu tak nestane,bude mé VIP členství zdarma prodlouženo.


Požadované řešení

Žádám o celkové a definitivní ukončení členství na be2. Dále o ukončení vymáhání "dlužné částky". A zároveň žádám o vrácení částky 4 494,- Kč nejdéle do 1.5.2018.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
20.4.2018 09:26, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
20.4.2018 09:41, před 7 lety

ID: CP5VEA76


Dobrý den.

Mějte prosím na paměti, že jste souhlasila s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 27/06/2017. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.

Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).

Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.

Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
20.4.2018 13:57, před 7 lety


Michaela Hrabovská

Dobrý den,

ve všeobecných obchodních podmínkách be2 (VOP) je v bodě 2 odstavec 4 uvedeno: "Objednáním zpoplatněného výkonu uzavírá registrovaný zákazník poté další smluvní poměr se společností be2 oddělený od registrace (tzv. ”Prémiové členství”), pro který rovněž platí tyto Všeobecné obchodní podmínky. Zákazník bude před uzavřením tohoto dalšího smluvního poměru informován o zpoplatnění služby a příslušně platných cenách a platebních podmínkách." - z Vaší strany před uzavřením tohoto dalšího smluvního poměru neproběhlo avizované informování! (já jsem se pouze registrovala za poplatek 149,- Kč - ale další zpoplatněný smluvní vztah jsem s BE2 neuzavřela.

...dále je ve VOP uvedeno: "Tento další smluvní poměr týkající se zpoplatněných služeb se uskuteční tím, že zákazník bude akceptovat platební závazek na příslušných internetových stránkách / aplikacích kliknutím na pole Potvrdit." - v tomto bodě také neproběhlo z mé strany potvrzení. - opět, kromě toho, že jsem tento platební závazek neakceptovala, ani jsem jej nepotvrdila!

Co se týče mé snahy vypovědět členství, tak v tomto bodě nesouhlasím, neboť výpověď z mé strany proběhla. Uhradila jsem VIP členství na jeden měsíc zkušební.
Ještě v rámci prvních 14 dní dle VOP jsem si vymazala profil v příslušné be2 aplikaci - zde je opět výtah z VOP společnosti: "Zákazník je kdykoliv oprávněný bezplatný smluvní vztah existující se společností be2 bez uvedení důvodů vypovědět. Výpověď tohoto bezplatného členství se účinně provede potvrzením linku ”Vymazat profil” pod ”Nastavení” na webových stránkách společnosti be2/ v příslušné be2 aplikaci."

Dle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ze dne 11. 12. 2013, Cpjn 200/2013, uveřejněné pod číslem 102/2013 Sbírky soudních rozhodnutí a stanovisek: v otázce automatického prodlužování (prolongace) trvání smluvního vztahu je zřejmé, že se jedná o ujednání, které upravuje práva a povinnosti stran jinak než zákonná úprava, podle níž by smluvní vztah sjednaný na jeden rok zanikl uplynutím doby (§ 578 ObčZ 1964). Ve spojení s povinnostmi, které prodloužení trvání smlouvy o další rok spotřebiteli přináší, tj. povinností hradit cenu služby (uveřejnění inzerátu), jež byla první rok poskytována „bezplatně“, a v případě jejího nezaplacení i smluvní pokutu a další sankce, včetně omezení možnosti spotřebitele se ze smluvního vztahu vyvázat výpovědí (viz níže), a sjednanou povinností poskytnout plnění poskytovateli v plném rozsahu i v případě, kdy dojde k předčasnému ukončení smlouvy z jeho strany, je zřejmé, že automatické prodloužení doby trvání smlouvy představuje významnou nerovnováhu v právech a povinnostech smluvních stran v neprospěch spotřebitele. Nelze přitom rozumně očekávat, že by spotřebitel s ujednáním o prolongaci souhlasil při vědomí povinností, které jsou s ním spojeny, kdyby měl možnost o něm vyjednávat individuálně. Z toho důvodu je ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v daném případě neplatné podle § 55 odst. 2 Obč.Z 1964 a k aktivaci povinností smluvních stran předvídaných pro druhý a další rok trvání smlouvy nedojde.

„Všechny druhy VIP členství od 3 měsíců výše nabízí plnou záruku úspěchu. Garantujeme Vám, že během svého VIP členství navážete kontakt s nejméně 10ti doporučenými partnery. Pokud se tomu tak nestane,bude Vaše VIP členství zdarma prodlouženo. K ničemu takovému nedošlo!!! Při nabízení služby jste se zavázali „zárukou úspěchu“. Vámi inzerovaná záruka není v souladu s obchodními podmínkami! § 1812 odst. 1 občanského zákoníku hovoří jasně: „Lze-li obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější“.
2) dle § 634/1992 Sb., zákona o ochraně spotřebitele, se společnost dopouští klamavých obchodních praktik uveřejňováním profilových obrázků osob, které neodpovídají skutečnosti, a spotřebitel tak na základě toho činí kroky, které by jinak neučinil. Např. profil neodpovídá skutečnosti - na profilové fotce se nevyskytuje reálný uživatel.


Ve vazbě na výše uvedené podávám tedy opětovně výpověď. Žádám o celkové a definitivní ukončení členství na be2. Dále požaduji ukončení vymáhání "dlužné částky"! A zároveň žádám o vrácení částky, která mi byla neoprávněně stržena z mého účtu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.4.2018 16:22, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.4.2018 16:11, před 7 lety

ID: K6BSDP19


Dobrý den.

V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu.

Svůj profil jste v rámci prvních 14 dní dle VOP nevymazala - smazání profilu je technicky možné až po vypovězení Prémiového členství, které jste neučinila. Mějte prosím také na paměti, že zde citujete informace, související s ''bezplatným smluvním vztahem'', které se na Váš placený smluvní vztah nevztahují.

Specifikujte prosím souvislost své odvolávky na citovaný případ stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu (atd.) s Vaším případem.

Záruka úspěchu se vztahuje na 3, 6 a 12-ti měsíční Prémiové členství (''Všechny druhy VIP členství od 3 měsíců výše...'') a tudíž se na Vaše členství nevztahovala.

Předvolené/ přednastavené profilové fotografie jsou součástí profilů, v rámci kterých jejich uživatelé doposud nenahráli svou vlastní profilovou fotografii. Nenutíme své klienty nahrát do profilu svou vlastní fotku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.4.2018 10:44, před 7 lety


Michaela Hrabovská

Dobrý den,

tedy pokud bych to zrekapitulovala.

Podle společnosti Be2 jsem svůj VIP profil, který jsem získala po registraci, nevymazala a navíc jak společnost argumentuje, je to technicky možné až po vypovězení Prémiového členství, které jsem však dle nich neučinila.

Jak jsem již uvedla - já jsem toto zrealizovala ještě v průběhu VIP členství – tedy v souladu s VOP!!!

Ve VOP uvádíte, že „Zákazník je kdykoliv oprávněný bezplatný smluvní vztah existující se společností be2 bez uvedení důvodů vypovědět. Výpověď tohoto bezplatného členství se účinně provede potvrzením linku ”Vymazat profil” pod ”Nastavení” na webových stránkách společnosti be2/ v příslušné be2 aplikaci.“

Tedy nerozumím, proč by to mělo být technicky nemožné? A já jsem toto zrealizovala ještě v průběhu VIP členství – tedy v souladu s VOP!!! A tak se opětovně ptám - za co jsem tedy ten poslední půl rok platila????

Dále uvádíte, že Záruka úspěchu se vztahuje na 3, 6 a 12-ti měsíční Prémiové členství (''Všechny druhy VIP členství od 3 měsíců výše...'') a tudíž se na mé členství nevztahuje.

Pokud budu vycházet z premisy, že jsem si profil nesmazala a dle VOP plynule přešla do prémiového členství, tak bych ráda upozornila na skutečnost, že mně žádné avizované upozornění nedorazilo, ačkoliv by mělo - jak uvádíte v článku 3, odst. 8. – viz níže:

„Než bude placený servis zpřístupněn, bude zákazník výslovně upozorněn na to, že služba je placená. Náklady, rozsah služeb a platné způsoby placení budou vysvětleny v rámci objednání příslušné placené služby. Po provedení platby a uvedení kompletní adresy může zákazník využívat placené služby.“

Podle Be2 jsem se tak stala „uživatelkou prémiového členství“ s nárokem na „Záruku úspěchu“. Z mého účtu si společnost strhla částku ve výši 2 247,- Kč. Ale tato Záruka úspěchu naplněna nebyla, měla jsem tedy získat nárok na prodloužení zdarma.

Nicméně za další tři měsíce si společnost opět strhla další částku ve výši 2 247,- Kč. A opět bez avíza.. Ani v tomto období nebyla „Záruka úspěchu“ naplněna. A protože jste se při nabízení služby zavázali „zárukou úspěchu“ a jak uvádí § 1812 odst. 1 občanského zákoníku: „Lze-li obsah smlouvy vyložit různým způsobem, použije se výklad pro spotřebitele nejpříznivější“. Už jen na základě tohoto mám nárok na vrácení peněz.

Poté, co došlo ke stržení 2x výše uvedené částky, jste se rozhodli předat mé údaje vymáhací společnosti a k tomu je ještě mylně informovat, že spadám do sekce dlužníků!!!! Bez toho, abyste mě řádně kontaktovali – tedy písemně prostřednictvím doporučeného dopisu (jak je zvykem). Stejnou cestu zvolila již výše uvedená vymáhací společnost. Žádný doporučený dopis.

Navíc od 1.1.2018 vešly v platnost nové VOP a ani o této skutečnosti jsem nebyla společností informována žádnou cestou.

Nabízím smírčí cestu – jsem ochotna přistoupit na dohodu - pokud okamžitě obdržím od společnosti Be2 potvrzení o celkovém a definitivním ukončení členství na be2 a stáhnutí vymáhání "dlužné částky“ prostřednictvím vymáhací agentury, jsem ochotna se případem přestat zabývat a nebudu se dožadovat vrácení neoprávněně stržených částek v celkové výši 4 494,- Kč.

V opačném případě předám případ své právní zástupkyni, policii, Evropskému spotřebitelskému centru a spolu s dalšími poškozenými se budu mediálně bránit. Těch, kteří veřejně vystupují na diskuzních fórech a sociálních sítích a mají podobné zkušenosti se společností Be2 je opravdu mnoho a je z toho zjevné, že společnost nemá chuť pomoci lidem při seznamování, ale jedná se o nekalé jednání s cílem zisku na úkor lidí, kteří se nechají nachytat a poté zastrašit!

Plus ve vazbě na GDPR odvolávám souhlas s jakýmkoliv pořizováním, zpracováním a používáním mých osobních dat s účinkem pro budoucnost u společnosti Be2.

Tento email jsem již zaslala 27.4.2018 - zatím bez odezvy - prosím tedy o zpětnou vazbu a dTest o vyjádření.
Děkuji. S pozdravem
PhDr. et Mgr. Michaela Hrabovská

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2018 14:11, před 7 lety

Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka zaslaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Společnost tedy při poskytování svých služeb dle našeho názoru spoléhá na nečinnost spotřebitele, což vede k automatickému prodloužení, o němž je poskytnuta před provedením objednávky a uzavřením smlouvy pouze nedostatečná informace. Je tedy nanejvýš sporné, zda k takovému prodloužení vůbec může dojít. Pokud by totiž informace poskytnutá spotřebiteli byla vyhodnocena jako nedostatečná, bylo by na situaci možné vztáhnout právě stanovisko občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013, v němž Nejvyšší soud shledal informaci o automatické prolongaci uvedenou pouze v obchodních podmínkách jako nedostatečnou.

K případnému vymáhání částky společností uvádíme, že nemáme zkušenost s jediným případem, v rámci něhož by došlo k tomu, že by společnost uplatnila svůj sporný nárok u soudu. Pokud by si společnost byla svými nároky jistá, jistě by nebyl problém se s nimi obracet na soudy formou návrhů na vydání jednoduchých platebních rozkazů.

Na základě výše uvedeného je dle našeho názoru dohoda, kterou v tomto případě nabízí spotřebitelka vůči společnosti nanejvýš vstřícná.

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj stížnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.5.2018 13:13, před 7 lety

ID: CP5VEA76


Dobrý den.

Dle našich informací Vás již ve výše uvedené záležitosti kontaktovalo Oddělení pohledávek be2.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
22.5.2018 18:34, před 7 lety


Michaela Hrabovská

Dobrý den,

níže je zkopírována odpověď, která mi byla zaslána z Oddělení pohledávek be2:

Dobrý den,
děkujeme za Vaši zprávu.
U tématu výpověď je nutné striktně rozlišovat mezi bezplatným smluvním vztahem, který se uskuteční registrací, a zpoplatněným smluvním vztahem, který se uskuteční při objednání zpoplatněné služby.
Zákazník je kdykoliv oprávněný bezplatný smluvní vztah existující se společností be2 bez uvedení důvodů vypovědět. Výpověď tohoto bezplatného členství se účinně provede potvrzením linku ”Vymazat profil” pod ”Nastavení” na webových stránkách společnosti be2/ v příslušné be2 aplikaci. Odinstalací aplikace se profil nevymaže.
Zpoplatněný smluvní vztah (tzv. ”Prémiové členství”) zakoupené prostřednictvím webové stránky musí být vypovězen minimálně 14 kalendářních dní před uplynutím příslušné doby platnosti smlouvy – nebo, pokud byla při koupi zpoplatněného přístupu uvedena jiná lhůta, během uvedené lhůty (viz také níže, odstavec 2 ”Prodloužení smlouvy”). Upozornění: všechny platné výpovědi jsou účinné ke konci stávajícího předplatného (tzv. ”výpovědní doba”).
V případě požadavku na uplatnění tzv. „Záruky úspěchu“ je potřebné (v zájmu řádného a včasného vyřízení daného požadavku) kontaktovat 14 dní před vypršením hrazeného období Zákaznické centrum be2. V našem systému neevidujeme z Vaší strany žádný požadavek ohledně záruky úspěchu.
"Všem našim 3,6 a 12 měsíčním placeným VIP členům nabízíme garanci úspěchu, s kterou si můžete být jistý, že najdete lásku na našich stránkách. („záruka úspěchu“ se nevztahuje na akciové 1 měsíční Prémiové členství).
Slibujeme Vám, že během trvání Vašeho VIP statusu navážete kontakt s 10 potenciálními partnermi. Kontaktem rozumíme výměnu dvou zpráv mezi členy. Jestliže nenavážete kontakt s 10 doporučenými partnermi během trvání Vašeho VIP statusu, a kontaktujete nás 14 dní před vypovězením vypršení Vašeho uhrazeného období, bezplatně Vám prodloužíme Vaše Prémiové členství *. Pro využití „záruky úspěchu“, prosím kontaktujte náš zákaznický servis na zakaznickyservis@be2.cz."

Váš případ byl již předán k řešení externí společnosti pro vymáhání dlužných poplatků.
V případě jakýchkoliv dotazů spojených s úhradou tudíž prosím kontaktujte přímo Vymáhací společnost,
děkujeme Vám za pochopení.
S pozdravem,
Jana Hájková

Oddělení pohledávek be2
_________________________________________________________
be2 S.à.r.l.
13 rue du Commerce – L-1351 Luxembourg
Email: collections@be2.com
_________________________________________________________


Předně děkuji dTestu za komentář o skutečnosti, že informace o prodloužení (tzv. prolongaci) pouze v obchodních podmínkách, není dostatečná.

A přesně jak uvádíte, spoléhá společnost při poskytování svých služeb na nečinnost spotřebitele, což vede k automatickému prodloužení, o němž je poskytnuta před provedením objednávky a uzavřením smlouvy pouze nedostatečná informace. A je tak nanejvýš sporná, zda k takovému prodloužení vůbec může dojít.

Bohužel se budu opět opakovat – již jsem zde několikrát uvedla, že svůj profil na BE2 jsem si vymazala a poté jsem si také odinstalovala aplikaci a to ještě v rámci bezplatného vztahu – tedy v souladu s VOP. Pokud má BE2 důkaz, že tomu tak není, prosím o doložení.

Dle mého si BE2 neoprávněně strhávala peníze z mého účtu. Dále mně BE2 nepotvrdila moji opětovnou žádost o ukončení vedení účtu, smazání mého profilu, zrušení evidence jakýchkoliv mých osobních a citlivých údajů. Zajímavá skutečnost je, že já jsem BE2 údaje o své osobě neposkytla (myslím tím své Příjmení). Na seznamce jsem uvedla jiné příjmení. Netuším, kde tyto údaje získali? Ale ode mě je nemají a navíc s nimi operují. Podle VOP je navíc Zákazník oprávněný kdykoliv odvolat souhlas s používáním svých osobních dat – tímto opětovně odvolávám souhlas s používáním mých osobních údajů.

Zde doplnění k jednotlivým bodům z emailu společnosti:
Ad 1 – ano rozumím tomu a rozlišuji mezi bezplatným smluvním vztahem a zpoplatněným smluvním vztahem.
AD 2 – na BE2 jsem se minulý rok zaregistrovala 29.6.2017 a poté - jak jsem již několikrát uvedla - jsem svůj profil vymazala dle postupu uvedeného ve VOP, a teprve následně aplikaci vymazala. Splnila jsem tak požadované podmínky dle VOP, jakým způsobem podat správně výpověď tohoto bezplatného členství. Kromě toho, že ve VOP je uvedeno že: „Zákazník je kdykoliv oprávněný bezplatný smluvní vztah existující se společností be2 bez uvedení důvodů vypovědět.“ Dále je zde taktéž uvedeno, že bude Zákazník před uzavřením Prémiového členství (zpoplatněného výkonu) informován o zpoplatnění služby a příslušně platných cenách a platebních podmínkách – a k tomuto nedošlo!!! – uvádíte hned v úvodu – viz „Předmět smlouvy“ a „Využívání služeb be2 a uzavření smlouvy“
Navíc dle zákona je před uzavřením smlouvy povinen podnikatel informovat spotřebitele mimo jiné o ceně služby, případně o způsobu jejího výpočtu včetně všech daní a poplatků. Tento údaj je povinen podnikatel spotřebiteli sdělit vždy. Pokud byl při nabízení služeb užit klamavý údaj nebo byl údaj o ceně opomenut, jedná se o nekalou obchodní praktiku, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Informaci o výši platby za tzv. „prémiové členství“ jsem dopředu neobdržela. Pouze došlo ke stržení peněz z účtu!!!
AD 3 - Zpoplatněný smluvní vztah (tzv. ”Prémiové členství”) jsem nezakoupila, neiniciovala jsem zájem o jeho zakoupení, účet jsem znovu neobnovovala a aplikaci již dále nevyužívala. Nevidím důvod, jak BE2 došlo k závěru, že byla oprávněna strhávat si z mého účtu peníze (2x dne 29.7. a 29.10.2017).
AD 4 – Neměla jsem důvod BE2 kontaktovat v případě požadavku na uplatnění tzv. „Záruky úspěchu“, neboť jsem účet smazala právě v rámci akciového (bezplatného) měsíčního členství. Ale podle strhávání mých peněz z mého účtu v průběhu 6 měsíců BE2 zřejmě pojala pocit, že z mé strany bylo iniciováno Prémiové členství a tudíž bych v tomto případě měla stejně na uplatnění této záruky nárok.
AD 5 a AD 6 – viz výše

Žádná reakce na nabízenou smírčí cestu, kterou jsem navrhla, a která je dle mého velmi velkorysá, nepřišla.

S pozdravem
Michaela Hrabovská

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
25.5.2018 13:12, před 7 lety

Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2018 21:37, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.