Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
Potřebovala bych poradit, 15 září 2017 kupovala jsem kočárek v Hostivicích v kamennem obchodě. O kočárek se starame hezky, vytahujeme ven malo, chraníme v domě, použivali jsme ho asi maximum 30 krát za ten čas, co je u nas. Včera, když jsem jak obvykle utírala kočárek ubrouskem, všimla jsem, že u kočárku se loupe lák. Chtěla bych podat reklamaci, protože kočárku není ani rok. Dole přikládám foto kočárku , účtenky a vadu zblízka.
Doufám, že ten problém vyřešíme co nejdřive a poradíte mi, co s tím.
Děkuju předem.
Všelichová
Všechno přiložím s pomocí foto, napište
Vyměna korpusu nebo časti kočarku nebo vyměna kočarku
|
Tweet |
Spotřebitelka by měla uplatnit reklamaci přímo u prodejce. Uplatnění práva z vadného plnění (reklamace) musí obsahovat jednak oznámení vady (její popis) a jednak požadovaný způsob vyřízení reklamace (právo). S reklamací je třeba se obrátit na prodávajícího v kterékoliv jeho prodejně. Vadné zboží je nutné prodávajícímu předat za účelem posouzení i odstranění vady vždy, není-li stanoven nebo dohodnut postup jiný.
Kupující může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Přičemž se má dle 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že pokud se vada projeví v průběhu 6 měsíců od převzetí, věc byla vadná již při převzetí. Odpovědnost za vady se však nevztahuje na běžné opotřebení a na mechanické poškození. Pokud se vada projeví později (po 6 měsících ode převzetí věci) a mezi stranami existuje spor o to, zda se jedná o vadu nebo nikoli, může se spotřebitel obrátit na soudního znalce z oboru, který se bude zabývat existencí a povahou vytýkané vady. Současně by se měl vyjádřit k vlastnímu odůvodnění reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací. Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.