Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Začátkem prosince jsem u výše zmíněné firmy zakoupila zboží jako vánoční dárek. Zboží se po 2 dnech rozbilo. Reklamace mi byla uznána, že se jedná o vadu výrobku a tak mi firma zasílá peníze a náklady spojené s reklamací. Žádala jsem prodejce, že bych chtěla místo odstoupení od smlouvy zaslat výrobek nový. Odpověděl mi, že to není možné. Upozornila jsem jej tedy, několikrát po emailu, že podle občanského zákoníku mám nárok na zboží nové. Nikdo se se mnou o této věci nechtěl bavit s tím, že to jinak nejde a zasílají mi peníze.
Než jsem se dopsala až k Vám, byla reklamace vyřízena. Já však nejsem s vyřízením reklamace spokojená, protože prodávající zboží dále vesele prodává, ale nebyl schopen vyhovět mému právu výběru.
Vy jste mi v poradně odpověděli takto.
Do půl roku má spotřebitel právo si vybrat mezi výměnou věcí za novou nebo její opravou dle § 616 odst.3 občanského zákoníku (vzhledem ke koupi v prosinci se jedná ještě o starý občanský zákoník č. 40/1964 Sb.).
Piáno dětské klávesy 37 kláves pianko s mikrofonem na baterie 34 cm
Byla bych velice ráda, kdyby mi prodejce vyhověl a vyřídil reklamaci podle mého výběru, tedy zasláním nového zboží. Peníze bych mu samozřejmě poslala zpět na účet, neboť reklamaci již vyřídil podle svého uvážení i přesto, že jsem jej několikrát po emailu upozorňovala, že nechci od smlouvy odstoupit, ale zaslat nové zboží.
Děkuji
|
Tweet |
V případě, že žádost o výměnu za nové zboží nebyla uplatněna při podání rozporu s kupní smlouvou, může si prodejce zvolit způsob vyřízení reklamace. V případě, že nebyl nárok uplatněn, jednal prodejce dle zákona a doporučujeme zakoupit si za vrácené peníze u prodejce nové zboží.
Pokud byl nárok při rozporu s kupní smlouvou uplaněn, měl se jím prodejce řídit a způsob vyřízení rozporu odstoupením od kupní smlouvy aplikovat až ve chvíli, kdy by nebylo možné výměnu za stejný kus uskutečnit.
Společnost FUN KIDS spol. s r.o. byla o podané stížnosti informována, ale neprojevila zájem se k ní vyjádřit. Jelikož je služba VašeStížnosti.cz založena na principu dobrovolnosti, rozhodli jsme se případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele.