Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dne 12.3.2018 jsem poslala doporučeným dopisem odstoupení od smlouvy. Neobdržela jsem žádnou odpověď, tak jsem po 3 týdnech zavolala na zákaznickou linku 777447777 a dozvěděla jsem se, že moje výpověď - odstoupení od smlouvy je bezpředmětné (od společnosti Envona nepřišla žádná odpověď), údajně proto, že jsem nenapsala souhlas s případnou peněžní sankcí. Řekla jsem, že i tak trvám na odstoupení. Pracovnice mi sdělila, že mi zašle složenku se sankční částkou. Do dnešního dne nic - ani složenka, ani dopis. Mezi tím, jsem ještě 5.4.2018 napsala novou výpověď e-mailem, také žádná reakce. Dnes jsem ještě poslala e-mailem stížnost na nečinnost v této věci. Myslím, že od 14.3. bylo dost prostoru na to, aby mě společnost ENVONA s.r.o. kontaktovala a informovala o dalším postupu.
Zrušení smlovy i za cenu peněžní sankce.
|
Tweet |
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Odstoupení od kupní smlouvy je jednostranným právním jednáním, přičemž k jeho účinností je nezbytné, aby bylo doručeno druhé straně. Jestliže existuje právní nárok na odstoupení, smlouva zaniká v okamžiku, kdy strana mající tento nárok prokazatelně oznámí straně druhé, že jej využívá.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Vážená paní Podlipná,
Vaši záležitost jsme důkladně prostudovali a z podkladů vyplývá, že jste dne 2.2.2018 uzavřela s naší společností smlouvu, jejímž podpisem jste osvědčila vážný zájem na získání výhodnějších podmínek pro dodávky energií, které budou vhodnější než u současného dodavatele energií. Zároveň jste téhož dne naši společnost zmocnila k plnění předmětu této smlouvy.
Následně jste dne 14.3.2018, tedy po uplynutí řádně lhůty pro odstoupení, učinila právní jednání, jímž jste od předmětné smlouvy zamýšlela odstoupit.
V návaznosti na tuto skutečnost jste byla řádně informována, že s ohledem na skutečnost, že právo odstoupit od smlouvy Vám svědčí ze zákona po dobu 14 dnů ode dne uzavření smlouvy, přičemž tohoto práva jste v zákonem stanovené lhůtě nevyužila a vypovědět smlouvu lze nejdříve po uspořádání prvního (1.) výběrového řízení a připojení k novému dodavateli (výběrové řízení doposud uspořádáno nebylo), Vaše odstoupení ani výpověď nebyla akceptována, neboť Vaše odstoupení a výpověď je v posuzovaném případě z výše vyložených důvodů právním jednáním zdánlivým a jakkoli nezpůsobilým způsobit zamýšlené následky, tedy ukončení předmětné smlouvy.
Následně, vzhledem k výše uvedenému, bylo mezi Vámi a společností ENVONA sjednáno, že smlouva bude ukončena formou vzájemné dohody s tím, že z Vaší strany dojde k uznání závazku a úhradě účelně vynaložených nákladů, které doposud společnosti ENVONA vznikly.
Ačkoli jste přislíbila předmětné prohlášení o uznání závazku zaslat, Společnost ENVONA od Vás doposud ničeho neobdržela a smlouva tak zůstává nadále v platnosti.
S ohledem na výše uvedené, jakož i skutečnost, že předmětná záležitost je řešena v rámci soukromé komunikace tuto stížnost považujeme za nedůvodnou a případ tímto uzavíráme.
V případě jakýchkoli dotazů nás neváhejte kontaktovat na bezplatné telefonní lince +420 702 857 788 či prostřednictvím e-mailu klient@envona.cz.
S pozdravem
Žaneta Dušková, vedoucí oddělení zákaznické péče
ENVONA s.r.o.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.