Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Dne 3.8.2013 jsem u Alzi v Plzni zakoupil synovi mob. telefon Prestigio MultiPhone 4055 DUO. Při placení mi bylo nabídnuto pojištění proti krádeži a poškození. Nabídku jsem přijal, aniž bych byl informován o pojistných podmínkách. V září 2013 došlo při vytahování mobilu z těsného pouzdra k jeho vymrštění proti zdi a následnému poškození.
Poj.událost byla vyřešena výměnou.V lednu 2014 syn telefon upustil a došlo k opětovnému rozbití. Následné pojistné plnění bylo odmítnuto s odkazem na Čl. 6, odst. 6.5.1 Všeobecných obchodních podmínek - obecná část, s tím, že pojištění zaniklo zánikem pojištěné věci.
Věc jsem se snažil vyřešit i prostřednictvím zákaznické linky společnosti, kde jsem byl odkázán na komunikaci prostřednictvím chatu, kde jsem se s pětiminutovými pauzami dočkával nekompetentních odpovědí. Asi po týdnu jsem dostal e-mailem stejnou odpověď jako na přepážce.
mob. telefon Prestigio MultiPhone 4055 DUO sériové číslo MTP30731508013
Bezplatná oprava, popř. výměna zboží nebo vrácení peněz
|
Tweet |
I přes to, že v současných obchodních podmínkách, které jsou na stránkách společnosti je, že pojištění výměnou zaniká, platí pro spotřebitele podmínky platné v době jeho uzavření. V prosinci 2013 byly na stránkách společnosti obchodní podmínky, které stanovovaly, že není-li oprava Věci možná (např. z důvodu úplného zničení Věci nebo z jiného obdobného důvodu) anebo by její oprava byly neúčelná, zajistí výměnu Věci a novou Věc pojištěnému řádně předá; nová Věc je automaticky opětovně pojištěna na dobu 24 měsíců ode dne jejího převzetí pojištěným;
Pro kupujícího platí ustanovení obchodních podmínek účinné v době uzavření smlouvy.
Vážený pane Šrámku,
dovolte mi prosím předně, abych se Vám omluvil za zpoždění v reakci naší společnosti na tomto konkrétním portálu, které bylo způsobeno nedorozuměním v rámci procesní změny jeho zpracování. Byly již učiněny kroky vedoucí k tomu, aby byl i tento informační kanál monitorován co nejčastěji, nicméně jako primární kontaktní nástroj musím připomenout především náš vlastní kontaktní formulář na hlavních webových stránkách naší společnosti < http://www.alza.cz/kontakt >, v rámci kterého se vždy snažíme o komplexní odpověď v řádu hodin.
Nedorozumění v rámci předmětné pojistné smlouvy mě velice mrzí; dle dostupných informací k tomuto případu však k pochybení ani k rozporu s pojistnými podmínkami platnými v době zakoupení pojištění nedošlo. Služba pojištění byla zakoupena v srpnu 2013, kdy byly v platnosti a zveřejněny pojistné podmínky příslušné pojišťovací společnosti včetně článku 6.5.1., který byl zmíněn i v naší poslední odpovědi z 28.1.2014. V tomto je uvedeno, že zánikem pojištěného výrobku zaniká i pojištění a v případě Vaší poslední pojistné události, v rámci které došlo k výměně zařízení, tak došlo na základě tohoto článku i k ukončení platnosti pojištění. Za negativní důsledky těchto faktů se omlouvám, ale likvidátor odpovědné pojišťovny, který je v tomto případě rozhodčím článkem, postupoval korektně a zcela v souladu s pojistnými podmínkami platnými v době nákupu.
Odkaz na změnu pojistných podmínek uvedený v předchozím komentáři není k řešenému případu relevantní; citovaná změna byla provedena v jiném termínu, než který se k probíranému případu váže.
Pokud přesto přetrvává v této věci jakákoli nesrovnalost, můžete nás kontaktovat kdykoli znovu a to přímo na e-mailové adrese ombudsman@alza.cz.
S úctou a přáním krásného večera
Jiří Horáček
zákaznický ombudsman Alza.cz
Stížnost uzavřena z důvodu dlouhodobé nereakce spotřebitele.