Počet nahlášených stížností: | 99 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 10.11.2017 jsem podepsala s Vaším obchodním zástupcem v mém bytě(ne ve Vaší firmě) smlouvu na změnu dodavatele elektřiny,kterou jsem posléze prostřednictvím svého současného dodavatele elektřiny zrušila.Jako "dárek" jsem od Vašeho zástupce dostala ZDARMA 5 ks LED žárovek,které jsem bohužel po uplynutí 30 dnů poslala v neporušeném a originálním balení zpět do vaší firmy.Dne 14.4 2018 přišla SMS zpráva z Creditexpress,že jim Vaše firma předala můj případ k řešení.Tzn. zaplatit 2000,- Kč za žárovky,které nemám!
Pošlete mi žárovky zpět a já zaplatím Vámi požadovanou částku.
|
Tweet |
Jakmile spotřebitel od smlouvy o sdružených dodávkách energií odstoupí (popřípadě smlouvu vypoví), dle ustanovení § 1727 zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku, se automaticky zruší i smlouva, která je s ní provázaná, tedy smlouva kupní. Obě strany pak mají povinnost vrátit vše, co plnily. Spotřebitel je povinen vrátit žárovky, pokud tyto žárovky obdržel.
Deklarovala-li by společnost, že uzavřené smlouvy jsou na sobě nezávislé, nebylo by možné se zrušením smlouvy o sdružených službách spojovat změnu podmínek druhé kupní smlouvy. Takové jednání by v podstatě naplnilo definiční znaky postihu za zrušení smlouvy dle § 11a zákona č. 458/2000 Sb., energetického zákona, a jako k nepřiměřenému ujednání by se k němu nepřihlíželo. Spotřebitel má nárok na to, aby užil své zákonné právo od smlouvy odstoupit nebo ji vypovědět do 15 dnů po zahájení dodávek energií bez jakékoliv sankce.
V souvislosti s uvedeným si dovolíme strany informovat také o nové tiskové zprávě ČOI k problematice, která neoprávněnost nároku na uhrazení plné kupní ceny (jak poplatek nazývá společnost COMFORT ENERGY) potvrzuje. Zpráva je dostupná zde: https://www.coi.cz/zarovky-zdarma-radeji-odmitejte/.
Spotřebitelce doporučujeme obrátit se na Energetický regulační úřad a informovat jej o případu a ohledně sporu o uhrazení požadované částky na mimosoudní řešení sporu u ČOI (viz https://www.coi.cz/informace-o-adr/).
Spotřebitelka nám zaslala formou samostatné stížnosti následující vyjádření:
Dobrý den,
dostala jsem vyjádření od Energetického Regulačního Úřadu k mé "kauze LED žárovky".
Dle usnesení Ústavního soudu jde o smlouvy(Smlouva o změně dodavatele elektřiny a Kupní smlouva na 5 ks LED žárovek) propojené a se zánikem smlouvy o sdružených službách dodávek elektřiny/plynu zaniká i smlouva kupní.
Tímto nehodlám zaplatit vámi požadovaných 2000,- Kč za LED žárovky+ostatní sankce s tím spojené.
Ještě počkám na vyjádření České Obchodní Inspekce.
S pozdravem M. Vyčítalová
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.