Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
dnes obdržel můj 16 letý syn sms s tímto textem : Dobrý den upozorňujeme Vás na dluh u ve výši 3740,60 Kč. Částku uhraďte na účet číslo5555533399/0800 s variabilním symbolem 64078 Alektum, s.r.o. tel 270 005 555 email:info@alektumgroup.cz
Nenapsali komu za co syn dluží, nehledě na to, že syn nikde nic nedluží, neboť veškeré platby provádím já, matka.
Mohu podat trestní oznámení? Nebo musím částku vymáhat
zrušení vymáhaní dluhu a vystavení potvrezení o bezdlužnosti
|
Tweet |
Pokud je po spotřebiteli vymáhána částka subjektem, který není jeho původním smluvním partnerem, měla by mu společnost prokázat na základě jakého právní titulu po něm částku požaduje. Pokud došlo k postoupení pohledávky od určité společnosti, měla by společnost vydat společnosti ALEKTUM INKASSO, s.r.o. doklady o pohledávce, které jsou nutné k jejímu uplatnění. Tedy zejména doklad prokazující právní titul vzniku nároku na úhradu pohledávky - uzavření kupní smlouvy. Spotřebitel může společnost informovat, že v případě prokázání právního titulu k úhradě pohledávky je ochoten svůj dluh splatit, v opačném případě, ať se společnost obrátí na soud, kde bude muset jako žalobce prokázat, že jí svědčí právo na úhradu předmětné pohledávky, v případě, kdy si je spotřebitel jistý neexistencí smlouvy.
případ č. 64078 – uvedené telefonní číslo jsme dostali od spol. Göde, dlužník Urbánek Pavel. Protože pohledávka nebyla uhrazena, zaslali jsme sms s s informací o výši dluhu a číslem účtu. 2.5.2018 jsme zaevidovali dopis – neuznání dluhu. Na základě tohoto dopisu jsme z databáze odstranili telefonní číslo a případ jsme ještě týž den uzavřeli. Potvrzení o bezdlužnosti nebylo vystaveno.
případ č. 64078 – uvedené telefonní číslo jsme dostali od spol. Göde, dlužník Urbánek Pavel. Protože pohledávka nebyla uhrazena, zaslali jsme sms s s informací o výši dluhu a číslem účtu. 2.5.2018 jsme zaevidovali dopis – neuznání dluhu. Na základě tohoto dopisu jsme z databáze odstranili telefonní číslo a případ jsme ještě týž den uzavřeli. Potvrzení o bezdlužnosti nebylo vystaveno.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.