Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dcera koupila před Vánocemi opékač topinek. Zaplatila poplatek za okamžitou výměnu zboží. Když šla výrobek reklamovat, tak ho nevyměnili hned s tím, že ho nemají skladem. Což bychom pochopili. Co jsem ale nepochopila je to, že musela doplatit asi 40,- za to, že je výrobek dražší, protože ho před tím koupila v akci a musela zaplatit znova poplatek za okamžitou výměnu zboží, který byl ještě navýšen o 10,-.
Opékač topinek
Vrácení peněz
|
Tweet |
Při výskytu vady zboží má spotřebitel v tomto případě dvě možnosti. Může využít práva z vadného plnění, které mu přiznává zákon, nebo může využít smluvenou možnost okamžité výměny.
Pokud spotřebitel využije postup dle zákonné úpravy, pak má prodávající reklamaci vyřídit bezodkladně, nejpozději do 30 dnů dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. V případě uplatnění práv z vadného plnění dle zákona se musí jednat o bezplatné odstranění vady, tedy prodávající nemůže účtovat žádné poplatky.
Pokud spotřebitel využije možnost okamžité výměny, kterou si s prodávajícím ujednal smluvně, pak se práva a povinnosti prodávajícího a kupujícího řídí právě smluvními podmínkami okamžité výměny. Takovéto podmínky mohou obsahovat ujednání které např. určí, že pro výměnu je nutné "dorovnání" ceny zboží k současné, nebo u nově převzaté věci zaplacení nového poplatku za okamžitou výměnu zboží. Pokud však prodávající nějaké částky účtuje, měl by doložit na základě čeho tak činí, tedy dle jakých smluvních ujednání. Není-li takováto ujednání schopen doložit, neměl by částky účtovat.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost se obrátit na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Pokud podnikatel neposkytne České obchodní inspekci součinnost, má tento úřad možnost udělit podnikateli pokutu za přestupek. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese: www.adr.coi.cz
Společnost již nevyužila možnosti na stížnost reagovat. Vzhledem k tomu, že námi poskytovaná služba funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.