Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Ve čtvrtek 19.4.2018 jsem nakupovala v prodejně Kaufland Střelničná 46. Mimo jiné jsem chtěla zakoupit Víno Mikulov inzerované na str.9 akčního letáku. Víno bylo inzerované jako Jakostní víno odrůdové. Realita byla Víno suché. Na můj dotaz mi vedoucí prodejny odpověděl, že fotografie jsou ilustrační, jak je uvedeno na titulní straně každé akční nabídky. Namítla jsem, že pak lze jako ilustrační pokládat i reklamu na hovězí svíčkovou nebo jamajský rum a za uvedenou cenu prodávat hovězí přední nebo rum od firmy Božkov. Jde přece o hovězí, rum a v mém případě o bílé víno....
Uvedeno ve stížnosti.
Víno jsem samozřejmě nekoupila. Žádám vysvětlení od vedení firmy, protože s vysvětlením vedoucího pracovníka nesouhlasím.
|
Tweet |
Prodávající má možnost v reklamním letáku využívat ilustrační fotografie - při čemž musí být zřejmé, že se o ilustrační fotografie jedná (obvykle bývá uvedeno na přední nebo zadní straně letákového materiálu).
V případě, že se spotřebitelka domnívá, že v daném případě došlo ke klamání spotřebitele, má možnost podat podnět České obchodní inspekci, která může případ prošetřit a v případě pochybení udělit sankci. Podat podnět lze např. zde: https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/
Pro úplnost dodáváme, že označení "Jakostní víno odrůdové" vyjadřuje, že jde o víno vyrobené z vinných hroznů, rmutu nebo z hroznového moštu nejvýše 3 odrůd, které musí být na seznamu odrůd pro výrobu jakostních vín. Označení "Suché" vyjadřuje jaký obsah zbytkového cukru ve víně je. Jedná se tedy o odlišné kategorie, které popisují různé vlastnosti vína a nutně se nevylučují. Více o legislativě označování vín k nalezení na: http://www.szpi.gov.cz/clanek/oznacovani-vina-podle-platnych-pravnich-predpisu.aspx
Vážená zákaznice, děkujeme za Váš podnět.
Rádi bychom ho s Vámi dořešili k Vaší spokojenosti. Nebude-li Vás to obtěžovat, kontaktujte nás prosím na naší bezplatné zákaznické lince 800 165 894 nebo e-mailem na service@kaufland.cz.
Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.
Ke stížnosti doplňujeme sdělení spotřebitelky, které nám zaslala prostřednictvím e-poradny. Po zavolání na zákaznickou linku Kauflandu se dozvěděla, že nebyl k dispozici relevantní obrázky, Kaufland už na věci pracuje a vícekrát se to nebude opakovat.