Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#23153Neoprávněné stržení peněz z účtu - podvodné jednání

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 6 dnů 7 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
24.04.2018, před 7 lety

Dita Steinbauerová

Znění stížnosti

Dobrý den!

Jako stovky jiných jsem i já udělala chybu a při registraci na seznamkách be2 a Academic singles jsem si dostatečně neprostudovala obchodní podmínky. Zaregistrovala jsem se 17. 2. 2018 a 19. 2. 2018 s tím, že registrace stojí cca 99,- (členství na rok) a 39,- (zkušební měsíc). Teprve včera jsem na internetu objevila stovky stížností na tuto firmu o neoprávněném strhávání peněz z účtu. Rozhodně neoprávněném, neboť ke stržení částky dne 17. 2. 2018 ve výši 4.752,- Kč a dne 19. 3. 2018 ve výši 2.247,- Kč jsem rozhodně nesouhlasila a v případě, že bych na to byla firmou upozorněna, bych to samozřejmě neučinila a při (teprve!)včerejší kontrole mých karetních transakcí jsem se nestačila divit. Dle mého názoru se jedná o tzv. klamavou praktiku, kdy informace o ceně byla poskytnuta takovým způsobem, který kupujícího uvádí v omyl, kdy on tak učinil rozhodnutí, které by jinak neučinil.

Dnes jsem emailem na zakaznickyservis@academic-singles.cz a zakaznickyservis@be2.cz odeslala Výslovné písemné prohlášení o výpovědi/odstoupení od smlouvy a zároveň o okamžité zrušení a ukončení mých Premium účtů na těchto stránkách. Dále chci zkusit zaslání této výpovědi faxem prostřednictvím České pošty, případně zaslání doporučeně. Zároveň jsem zablokovala svou kreditní kartu.

Obracím se proto na Vás s prosbou o pomoc v této situaci, zda mám ještě nějakou šanci na vrácení (alespoň poměrné části) peněz a současně na urychlené vyřízení mé žádosti k ukončení této smlouvy bez dalších nároků ze strany be2.

Moc tímto děkuji dTestu za poskytnutí podpory.


Produkt

seznamky be2 a Academic Singles


Požadované řešení

Okamžité zrušení a ukončení mých Premium účtů.
Smazání mých profilů.
Smazání veškerých mých údajů z databáze be2/AS.
Žádné další nárokování plateb ze strany be2/AS.
Vrácení neoprávněně stržených částek 4.752,- a 2.247,- nebo alespoň jejich poměrné části.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.4.2018 23:39, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
30.4.2018 11:44, před 7 lety

ID: MEPZMB67 + KZI6LG70


Dobrý den,

dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2 a Academic singles.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
30.4.2018 12:40, před 7 lety


Dita Steinbauerová

Dobrý den!

Se společností jsme si vyměnili několik emailů, z jejich strany jsou naprosto totožné, jako u ostatních stěžovatelů zde na Vašich stížnostech, kontaktovali mě s tím, že mi sice potvrdili výpověď a z jejich strany již prý nebudou požadované žádné další poplatky, ale současně s tím, že u AS bude ukončeno moje členství (když mou výpověď převzali dne 24/4/2018) až dne 18/6/2018 a u be2 až 16/2/2019 a že tedy "možnost refundace není k dispozici"! S tímto rozhodně nemohu souhlasit!

Ve Vašem vyjádření uvádíte, že výpověď je účinná dnem jejího doručení, a že v tomto případě mám právo na vrácení poměrné části zaplacených prostředků. Prosím Vás proto o vyjádření, zda mám vůbec nějakou šanci uvedené peníze dostat zpět. Profily se mi vymazat podařilo, proto jejich službu už nemohu a ani hlavně nechci využívat.

Uvědomuji si, že jsem udělala chybu, když jsem si nepřečetla jejich obchodní podmínky, ale i tak mám za to, stejně jak tu uvádíte, že bych měla být informována jasně, viditelně a srozumitelně, stejně jako stovky jiných jen na Vašich stránkách. Společnost se zřejmě pohybuje těsně na hranici zákona, proto jí to může již několik procházet.

Současně sděluji, že pokud by se chystala nějaká hromadná žaloba nebo stížnost, případně trestní oznámení na tuto společnost, velmi ráda se k ní připojím.

Děkuji za Vaši podporu!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.4.2018 13:42, před 7 lety

Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka zaslaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevnikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Hromadná žaloba bohužel v současné době není v českém právním řádu nijak upravená, takže je možné se na společnost obrátit pouze s individuálním nárokem.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
4.5.2018 13:38, před 7 lety

ID: MEPZMB67 + KZI6LG70


Dobrý den,

dle našich informací Vás již v uvedené záležitosti kontaktovalo Zákaznické centrum be2 a Academic singles.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.6.2018 17:49, před 7 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
8.6.2018 09:45, před 7 lety


Dita Steinbauerová

Dobrý den!

Po několika měsíčním dopisování, kdy jsem se nenechala odbýt a zkusila i vyhrožovat civilní žalobou pokud mi buď nezašlou fakturu nebo nerefundují rozdíl od účinnosti výpovědi, mi společnost nakonec refundovala částku 749,- Kč a následně zaslala fakturu na částku 4.752,- bez refundace, což mi sice přijde jako velmi málo vzhledem k tomu, že si strhli jednak částku 2.247,- a podruhé 4.752,- , ale už nějak nemám sílu pokračovat.

Považuji za naprosto neuvěřitelné, že takovéto praktiky jim mohou tak dlouho procházet!!! K čemu je obchodní zákoník se zákonem na ochranu spotřebitele, jak to, že to neupravuje žádná legislativa?? Na co je ČOI a podobné úřady?Jak to, že se ještě nikdo nerozhodl to dovést až případně k soudu? Pokud by se tak snad někdy stalo, jsem rozhodnutá se k žalobě připojit!!

Rozhodně všem doporučuji, aby se nenechali odbýt!! Oni s tím zkrátka počítají, že to spousta lidí z celkové znechucenosti prostě vzdá. Mají několik vzorových emailů, které lidem zasílají pořád dokola, takže je to jen "kdo z koho"...

dTestu děkuji!

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
30.7.2018 21:33, před 6 lety

Společnost již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.