Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 31.12.2015 jsem přes internetový obchod Aukro u podnikatele (OSVČ) Martina Matuly, Hrubá Vrbka 236, 696 73 Hrubá Vrbka, IČ 76130703, zakoupil nový mobilní telefon Oukitel K4000 4G LTE 2GB RAM 13MPx, baterie 4000mAh.
Dne 4.12.2017 jsem podal reklamaci a předána byla dne 12.12.2017, která mi následně byla vrácena dne 9.1.2018 jako neuznaná, s vyjádřením, že je vada způsobena oxidací základní desky a flex kabelů displeje vlivem nasrážené vlhkosti a že je vada telefonu způsobena stylem užívání zařízení.
16.2. jsem se obrátil na soudního znalce.
Jeho znalecký posudek uvádí, že vada telefonu není způsobena užíváním uživatele, ale špatnými elektrickými obvody.(Oxidace nebyla zjištěna).
Telefon je vadný a nelze ho standartně používat. Za vadu telefonu odpovídá a ručí výrobce i prodejce. Jedná se o vadu ve smyslu § 2169 a dle § 2106 odst. (1) Nového občanského zákoníku se jedná o podstatné porušení kupní smlouvy, kde mám právo odstoupit od kupní smlouvy.
Panu Matulovi jsem zaslal žádost odstoupení od kupní smlouvy, navrácení kupní ceny, úhrady nákladů spojených s dokazováním, že reklamace nebyla provedena řádně.
Toto, ale pan Matula výslovně odmítl.
Mohl bych Vás poprosit o radu jak dále postupovat?
Děkuji mnohokrát!
nový mobilní telefon Oukitel K4000 4G LTE 2GB RAM 13MPx, baterie 4000mAh
Pan Matula by měl přijmout mou oprávněnou žádost na odstoupení od kupní smlouvy a uhradit veškeré výdaje, které vznikly tím že si vymyslel závadu, kterou nebude muset opravovat.
|
Tweet |
Bylo-li rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru.
Prokázal-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znalečného).
Pokud by ani znalecký posudek ve prospěch spotřebitele prodávajícího nepřesvědčil, bude se muset spotřebitel svého práva domáhat soudní cestou. Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.