Počet nahlášených stížností: | 20 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Byla nám odmítnuta záruční oprava poklice TF-20-C080 SYNCRO-CLIK s odůvodněním , že náhradní gumička provozního ventilu, který se zasekává, se již nevyrábí.Jako řešení byl navržen nákup nové poklice za zvýhodněnou cenu cca 3000,-Kč. Zároveň nám bylo sděleno, že "Celoživotní záruka se vztahuje na výrobky nebo jeho části vyrobené z ušlechtilé ocele, nikoliv na nekovové součástky./Nic takového v záručním listě však uvedeno není./ Gumové těsnění je tedy náhradní díl na který se nevztahuje celoživotní záruka." V záručním listu je opravdu uvedeno, že se na gumové části vztahuje záruka jen 18 měsíců, což lze pochopit, ale jako první bod záruky je uvedeno : Firma Zepter International dává zákazníkovi doživotní záruku na ZEPTER SYNCRO-CLIK. Záruka se vztahuje na materiální, výrobní nebo funkční závady.
Pokud tedy Zepter International není schopen dodat náhradní gumičku,kterou bychom bez problémů uhradili, není schopen dodržet ustanovení záruky na odstranění vady funkčnosti výrobku.S jejich návrhem řešení tedy nelze souhlasit.
TF-20-C080 SYNCRO-CLICK
Oprava výrobku, případně výměna za nový výrobek s doplatkem ve výši ceny náhradního těsnění
|
Tweet |
Pokud se prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně. Záleží tedy na okolnosti, jaké smluvní podmínky poskytnuté záruky na výrobek byly sjednány.
Od 1. února 2016 začalo fungovat mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Spotřebitel má také možnost se obrátit na tento úřad (návrh na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné podat přes následující webový formulář https://adr.coi.cz/cs).
Je nám líto, že p. Zvolánek nebyl spokojen s pozáručním servisem našich výrobků.
Podle našich záznamů se jedná o tlakovou poklici dodanou v roce 1997 s kódovým označením LD-420-20. V reklamačních řádech společnosti, záručních listech a všech ostatních dokumentech bylo a je vždy vysvětleno, kterých výrobků nebo jejích částí se celoživotní záruka týká (doživotní záruka se týká pouze výrobků nebo jejich částí vyrobených z ušlechtilé oceli). Celoživotní záruka se netýká, a už z povahy věci týkat nemůže, gumových částí výrobků, ventilů apod., což je v záručním listu, který má p. Zvolánek k dispozici, uvedeno. Nutno podotknout, že s ohledem na bezpečnost tlakových poklic, se tyto náhradní díly musí měnit celkem pravidelně.
Společnost měla k dispozici a zajišťovala servis starších typů tlakových poklic do roku 2016, což je dostatečně dlouhá doba s ohledem na životnost běžně prodávaného nádobí ostatních prodejců. Bohužel tento starý typ tlakové poklice se již dlouho nevyrábí, z toho důvodu výrobce zastavil již před několika lety i výrobu náhradních součástek. Přesto ještě nějakou dobu měla naše společnost skladové zásoby náhradních dílů a mohla pokračovat v servisování až do roku 2016.
S ohledem na tento stav se naše společnost rozhodla svým zákazníkům nabídnou zakoupení samostatné nové tlakové poklice (tedy bez nutnosti zakoupit i hrnec, protože naše tlakové poklice jsou kontaktibilní s většinou vyráběných nádob), a to s výraznou slevu (cca 50 %) právě s ohledem na to, že se jedná o zákazníka, který od naší společnosti již nádobu s tlakovou poklicí zakoupil.
Velice nás mrzí, že naši nabídku p. Zvolánek nepřijal.
Jestliže podmínky stanoví, že se prodloužená záruka na gumové části nevztahuje, potom je zapotřebí se řídit právě tímto ujednáním. Občanský zákoník dále nevymezuje povinnost poskytovat náhradní díly či příslušenství k věci po nějakou konkrétní dobu, takže zde nelze konstatovat, že by prodávající porušil nějakou povinnost.
Co se týče vztahu k prvnímu bodu záruky, zde záleží na tom, zdali je někde dále vymezeno, co se rozumí zárukou na funkční závady výrobku. Pokud to nikde vymezeno není, mohla by být taková úvodní charakterizace záruky shledána jako zavádějící.
Stížnost přeřazujeme na spotřebitele, který tak má možnost na vyjádření společnosti reagovat.
K tomu lze dodat pouze jedno .To , na co se výrobce odvolává , že doživotní záruka se týká pouze výrobků, nebo jejich částí, vyrobených z ušlechtilé oceli, v záručním listě, který jsme ke zboží obdrželi, obsaženo není. Tak nechápu, proč se takovým tvrzením dneska výrobce brání.
Vzhledem k tomu, že jsme až dosud byli s výrobkem velmi spokojeni, jsme ochotni přistoupit i na návrh na dodání nové poklice za poloviční cenu. Zatím nám bylo sděleno že jde asi o tři tisíce korun. Přesná cena nám uvedena nebyla. Sdělte prosím toto naše stanovisko společnosti Zepter International
Výměnu, respektive nákup nové tlakové poklice zajišťuje Servisní středisko společnosti, tel. č. 311 331 822, e-mail: servis@zepter.cz.
Novou tlakovou poklici lze koupit za částku 3.744,-Kč s tím, že původní tlaková poklce musí být odevzdaná k likvidaci.
Věříme, že k dořešení dojde co nejdříve.
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.