Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobrý den,
dne 16.3.2018 jsem se registrovala na stránkách www.be2.cz na zkoušku a zaplatila 156,- Kč kreditní kartou. Službu jsem využívala max. pár dnů. Po původních 156,- Kč mi bylo z účtu dne 19.4.2018 strženo dalších 2.247,- Kč. Jelikož službu už vůbec nevyužívám, přijde mi stržení této částky naprosto nesmyslné. Nejsem si vůbec vědoma, že bych s touto částkou a možností jejího stržení z mého účtu byla seznámena.
Včera jsem napsala dopis přímo do Luxembourgu a i email společnosti s žádostí o vrácení peněz a okamžité zrušení smlouvy. Zároveň jsem kontaktovala banku a nechala si změnit platební kartu.
Pro příště budu ještě mnohem více opatrná při koupi čehokoliv přes internet, ale opravdu jde o hodně peněz, které si společnost strhla za službu, kterou vůbec nevyužívám a využívat nebudu, proto bych peníze ráda získala zpět.
Děkuji Vám za odpověď.
Šárka H.
seznamka
okamžité zrušení smlouvy a vrácení částky 2.247,- Kč na můj bankovní účet
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: U4NWFP09
Dobrý den.
Mějte prosím na paměti, že jste souhlasil s Všeobecnými obchodními podmínkami be2 (VOP), kterých součástí jsou také informace související s prodloužením Vašeho Prémiového členství, zakoupeného k datu: 16/03/2018. Prolongace je uvedená i na platební stránce, v rámci které jste si své členství zvolila a uhradila a také na potvrzení o realizaci úhrady, které Vám bylo odeslané prostřednictvím emailové komunikace ihned po realizaci platby.
Prémiové členství je prodloužené v případě, že jej klient včas a řádně nevypoví. Výpověď Prémiového členství je přitom potřebné uskutečnit nejpozději 4 dny před datem vypršení uhrazeného období (t.j. 4 dny před jeho prodloužením).
Jelikož nebyla z Vaší strany zaznamenaná žádná snaha o včasné a řádné vypovězení Vašeho Prémiového členství, bylo toto – v souladu s VOP – prodloužené.
Pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
.........................
Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Vaše Prémiové členství je platné do 17/07/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.
Svůj profil můžete vymazat kliknutím na kruhovou ikonu fotografie, následně na možnost "Nastavení" a "Smazat můj profil", mějte však prosím na paměti, že tím nevyužijete své Prémiové členství.
Dobrý den,
prémiové členství jsem se snažila vypovědět dopisem, který jsem poslala na Vaši adresu do Luxembourgu tak jak je stanoveno ve Vašich obchodních podmínkách, a to ve stanovené lhůtě, tedy už asi týden po používání seznamky a potom, co jsem se rozhodla ji dále nepoužívat(což ale bohužel nemám jak doložit,ale jde o požadovaný způsob dle Vašich obchodních podmínek, kdyby se dalo vypovědět smlouvu emailem, tak k tomu nedorozumění nedojde a můžu podání výpovědi doložit). Až včera, potom co jsem zjistila, že jste mi strhli peníze z účtu, jsem Vám napsala ještě jeden dopis a tentokrát už s podacím lístkem a pro jistotu i mezinárodní dodejkou. Jako subjekt podnikající v ČR a zaměřený na český trh byste měli mít přeci sídlo i v České republice, pak by se nestalo, že dopis nedojde a ztratí se někde po cestě a já pak nežila v domění, že je smlouva vypovězená. Děkuji Vám za zrušení smlouvy, ale z výše uvedené skutečnosti opětovně žádám o vrácení peněz na můj bankovní účet. Věřím, že máte pochopení a jelikož jsem službu vůbec nevyužívala a ani nebudu, nevznikly Vám dále žádné náklady. Prosím Vás tak o vrácení peněz. Jelikož jsem službu nevyužívala, nemám ani za co platit a přijít o tuto částku pro mě znamená finanční komplikace. Děkuji Vám. S pozdravem Šárka H.
ID: U4NWFP09
Dobrý den.
Viz prosím předešlý komentář ze dne 25.4.2018: pokud došlo z naší strany k omylu a Výpověď jste nám v stanovené výpovědní lhůtě zaslala (prostřednictvím FAX-u, dopisu či přílohy emailu), přepošlete nám prosím svůj výpovědní email, kopii potvrzení o odeslání FAX-u či potvrzení Pošty o odeslání Výpovědi formou dopisu,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Jelikož jsem poslala výpověď jen obyčejnou poštou (což sice podle obchodních podmínek společnosti je jediná správná možnost výpovědi). Bohužel o tom nemám doklad, takže to neuznali. V současné době už jsem pro jistotu zaslala výpověď ještě jednou, protože této podvodné společnosti už nevěřím a opravdu se nenechám okrást o další peníze. Takže jsem zaslala výpověď doporučeně na adresu společnosti s mezinárodní dodejkou (což mě stálo další peníze) a ještě i emailem. V současné době už mám dodejku zpět. Studuji si informace, protože zvažuji podání žaloby a to z důvodu toho, že jsem nebyla předem seznámena s cenou, kterou v obchodních podmínkách neuvádí a kterou za měsíc využívání služeb po první platbě několikanásobně!! navýšili. Odsouhlasila jsem platbou tu první cenu za měsíc a nikoliv její několinásobné navýšení.
ID: U4NWFP09
Dobrý den.
Viz prosím komentář ze dne 25/04/2018 s potvrzením Výpovědi Vašeho Prémiového členství:
''Prodlužování Vašeho Prémiového členství bylo již zrušené.
Vaše Prémiové členství je platné do 17/07/2018, po uvedeném datu nebude prodloužené.''
.................................
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek be2, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.be2.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,
děkujeme Vám.
Ano je to přesně jak píšete, tedy info o skutečné ceně mi bylo podáno až po uzavření smlouvy (zaplacení první částky!!!) a to je v rozporu s občanským zákoníkem, neboť ujednání o ceně musí být dohodnuto předem. Proto záměrně klamavě uvádíte Vaše klienty v omyl, že cena je nějakých 150,- Kč a najednou až po uzavření smlouvy klient zjistí, že tato částka je více jak 700,- Kč měsíčně, tedy několikanásobě větší!!! Jde o klamavé jednání ze strany společnosti be2, které jak se domnívám, je v rozporu se zákonem, jde mi o princip a proto studuji informace a zvažuji podání žaloby. Kdyby mi bylo stržena částka, stejná jako před tím krát tři měsíce, řeknu si moje blbost, měla jsem si důkladně přečíst obchodní podmínky, ale tím, že na to jde společnost touhle cestou, jedná dle mého názoru v rozporu se zákonem, ale to už tady asi nemá cenu rozebírat. Jelikož ani po několika mých žádostí mi společnost odmítla vrátit rozdíl v ceně, považuji tuto věc z hlediska této komunikace před D-Test za uzavřenou a pokud dojde k nějaké další komunikaci tak už jedině přes mého právního zástupce. Společnosti D-Test děkuji, ale na některé věci jsme my slušní lidé prostě krátcí.
ID: U4NWFP09
Dobrý den.
Viz prosím komentář ze dne 28/05/2018:
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, tj. před realizací platby,
děkujeme Vám.
Měla jsem o ní být informována už před realizací první platby, to se nestalo. Byla jsem o ní informována až po uskuteční první platby a před druhou, kdybych to věděla před uzavřením smlouvy, nikdy bych ji neuzavřela. Trvám na neúplném a záměrně klamavém informování o ceně ze strany společnosti. Kdyby cena zůstala stejná nemohla bych říci nic, ale několikanásobným navýšením o kterém před uzavřením smlouvy nebylo řešeno ani slovo.Trvám na svém názoru, že Vaším zaměřením není seznamování lidí, ale jejich klamání a obírání je o peníze za nic!!
ID: U4NWFP09
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství jste byla informována prostřednictvím platební stránky, tj. před realizací platby,
děkujeme Vám.
Hodnocení: