Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1366
Z toho za letošní rok:8
Stále v řešení:35
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#23185Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 8 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
25.04.2018, před 7 lety

Petr Čejdík

Znění stížnosti

Motorovou pilu jsem koupil 21.11.2016 přez online shop na alza.cz, poté motorová pila fungovala jak má, používal jsem jí občasně na přípravu palivového dříví. Letos začátkem dubna se pila zastavila a nešla již nastartovat, při startování jen probublala a nechytla, zkoušel jsem vyměnit svíčku a též nic, poté jsem zadal reklamaci na alza.cz. Následně mi přišel email ve kterém stálo:

Vážený zákazníku,
dovolujeme si Vás oslovit v rámci Vaší reklamace ASRE18212503, kde po bližším prozkoumání ze strany autorizovaného servisního střediska bylo zjištěno, že případ nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek, ale je pouze možné řešit celou věc dále jako mimozáruční opravu. Mimozáruční opravu je nutné uhradit z Vaší strany, přičemž suma v tomto konkrétním případě je 1500 Kč vč. DPH. Zadřený motor, nevratně poškozeny pístní kroužky, píst, válec, čep pístní ojnice. Závada způsobena z běžného provozu a nedostatečného mazaní motorových částí, na fotu viditelně patrné plošné zadření pístu. Nutná kompletní údržba a výměna výše nevratně poškozených dílů.
Z výše uvedeného nebyla shledána žádná závada výrobního charakteru v době prodeje ,která by byla příčinou stávajícího stavu výrobku, záruční reklamace zamítnuta.
V případě, že s cenovým návrhem na mimozáruční opravu souhlasíte, dovolíme si Vás požádat o zaslání Vašeho souhlasu nejpozději do 3 pracovních dnů. Pokud byste v této lhůtě nereagoval, budeme to považovat jako nesouhlas s navrhovaným řešením a zařízení bude stáhnuto zpět z autorizovaného servisního střediska. V opačném případě, tedy odsouhlasení mimozáruční opravy je nutné brát v potaz, že se nejedná o záruční reklamaci a tudíž se na tento případ nevztahuje zákonem stanovených 30 dnů.
Souhlas je závazný a nelze jej vzít zpět.
Na prvotní vyjádření se váže lhůta 3 pracovních dní. Pokud již konverzace probíhá, lhůta se krátí na 24 hodin na každou odpověď z Vaši strany. Jestli-že neobdržíme vyjádření v požadované lhůtě, dojde k automatickému zamítnutí.
V případě souhlasu uhradíte částku až při vyzvednutí přístroje.
Vaše vyjádření a reakce zasílejte výhradně v odpovědi na tento email pro dořešení Vašeho případu v co nejkratší době.
Děkujeme.

Stím jsem nesouhlasil jelikož jsem pilu užíval dle manuálu, palivovou směs ředil jak udává výrobce a používal výhradně kvalitní olej do 2 taktních motorů. Již několik let používám pilu Stihl starou 20 let ještě po dědovi a nebyl sní problém, do pily liju stejnou směs a funguje, takže dle mého soudu se jedná o značně nekvalitní motorovou pilu, tudíž bych očekával že pila bude buď opravena v záruční době a nebo mi bude vrácena častka za kterou jsem pilu koupil. Nebráním se ani jiné refundaci, jelikož již výrobek není v prodeji, což také asi lecos vypovídá o kvalitě výrobku.


Produkt

Motorová pila Sharks SH 5890 SHK464


Požadované řešení

Zboží chci buď vyměnit za jiné funkční, opravit nebo vrátit peníze, Rozhodně si nepředstavuji že opravu v záruční době budu ještě platit.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
28.5.2018 09:49, před 7 lety

Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.

Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, popřípadě řešit spor soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
27.7.2018 21:41, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.