Počet nahlášených stížností: | 1366 |
Z toho za letošní rok: | 8 |
Stále v řešení: | 35 |
Motorovou pilu jsem koupil 21.11.2016 přez online shop na alza.cz, poté motorová pila fungovala jak má, používal jsem jí občasně na přípravu palivového dříví. Letos začátkem dubna se pila zastavila a nešla již nastartovat, při startování jen probublala a nechytla, zkoušel jsem vyměnit svíčku a též nic, poté jsem zadal reklamaci na alza.cz. Následně mi přišel email ve kterém stálo:
Vážený zákazníku,
dovolujeme si Vás oslovit v rámci Vaší reklamace ASRE18212503, kde po bližším prozkoumání ze strany autorizovaného servisního střediska bylo zjištěno, že případ nelze řešit v rámci výrobcem uznávaných záručních podmínek, ale je pouze možné řešit celou věc dále jako mimozáruční opravu. Mimozáruční opravu je nutné uhradit z Vaší strany, přičemž suma v tomto konkrétním případě je 1500 Kč vč. DPH. Zadřený motor, nevratně poškozeny pístní kroužky, píst, válec, čep pístní ojnice. Závada způsobena z běžného provozu a nedostatečného mazaní motorových částí, na fotu viditelně patrné plošné zadření pístu. Nutná kompletní údržba a výměna výše nevratně poškozených dílů.
Z výše uvedeného nebyla shledána žádná závada výrobního charakteru v době prodeje ,která by byla příčinou stávajícího stavu výrobku, záruční reklamace zamítnuta.
V případě, že s cenovým návrhem na mimozáruční opravu souhlasíte, dovolíme si Vás požádat o zaslání Vašeho souhlasu nejpozději do 3 pracovních dnů. Pokud byste v této lhůtě nereagoval, budeme to považovat jako nesouhlas s navrhovaným řešením a zařízení bude stáhnuto zpět z autorizovaného servisního střediska. V opačném případě, tedy odsouhlasení mimozáruční opravy je nutné brát v potaz, že se nejedná o záruční reklamaci a tudíž se na tento případ nevztahuje zákonem stanovených 30 dnů.
Souhlas je závazný a nelze jej vzít zpět.
Na prvotní vyjádření se váže lhůta 3 pracovních dní. Pokud již konverzace probíhá, lhůta se krátí na 24 hodin na každou odpověď z Vaši strany. Jestli-že neobdržíme vyjádření v požadované lhůtě, dojde k automatickému zamítnutí.
V případě souhlasu uhradíte částku až při vyzvednutí přístroje.
Vaše vyjádření a reakce zasílejte výhradně v odpovědi na tento email pro dořešení Vašeho případu v co nejkratší době.
Děkujeme.
Stím jsem nesouhlasil jelikož jsem pilu užíval dle manuálu, palivovou směs ředil jak udává výrobce a používal výhradně kvalitní olej do 2 taktních motorů. Již několik let používám pilu Stihl starou 20 let ještě po dědovi a nebyl sní problém, do pily liju stejnou směs a funguje, takže dle mého soudu se jedná o značně nekvalitní motorovou pilu, tudíž bych očekával že pila bude buď opravena v záruční době a nebo mi bude vrácena častka za kterou jsem pilu koupil. Nebráním se ani jiné refundaci, jelikož již výrobek není v prodeji, což také asi lecos vypovídá o kvalitě výrobku.
Motorová pila Sharks SH 5890 SHK464
Zboží chci buď vyměnit za jiné funkční, opravit nebo vrátit peníze, Rozhodně si nepředstavuji že opravu v záruční době budu ještě platit.
|
Tweet |
Uplynulo-li od zakoupení a převzetí zboží více než 6 měsíců, musel by v případě soudního sporu spotřebitel prokázat, že zboží bylo vadné při převzetí. Pokud tedy bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože její reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nebude-li možné spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci, popřípadě řešit spor soudní cestou. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.