Počet nahlášených stížností: | 65 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Rozpor mezi informacemi casopisu Dtest a tvrzenim firmy Alektum Group:
Můj otec (senior, 82 let) souhlasil telefonem se zaslanim holitka Matrix (fa. Mylando).
Bylo dodáno holítko (zari 2017), další zboží dodáno nebylo.
Fa. Alektum poslala dvě žádosti o zaplacení dluhu, ktery vznikl u f. Mylando, dluh není specifikován a zvysuje se - naposledy 550 Kc..
Po cca. 6 měsících poslano zboží Matrix zpět firmě Mylando (brezen 2018) na základě vzoru z časopisu Dtest, s dodejkou a žádostí o vyřazení z databáze, s pruvodnim dopisem s podpisem otce.
Firmě Alektum zaslána kopie dodejky s žádostí, aby specifikovala dluh, podle vzoru z Dtestu.
Firma Alektum tvrdí, že pokud bylo zboží vráceno vice nez po 14 dnech od obdrzeni, je vraceni bezpredmetne a pozadavek dluhu trva.
Toto tvrzeni je v rozporu s tvrzenim D-testu. Firma Alektum hrozi soudnim vymahanim dluhu.
Holítko Matrix, firma Mylando AG
Rad bych vedel, zda ma firma Alektum pravdu v tom, ze dluh uhradit musim. V Dtestu bylo jednoznacne popsano, ze to neni pravda, pokud budu postupovat tak, jak jsem popsal. Zboyi bylo poslano zpatky s prislusnymi doklady a presto mam vyrovnat narustajici dluh.
|
Tweet |
Vzhledem k tomu, že společnost ALEKTUM INKASSO s.r.o. jedná z pověření společnosti Westerfield Int. AG, důkazní břemeno ohledně vzniku nároku na zaplacení předmětné částky leží v případě sporu na ní.
Společnost Westerfield Int. AG od srpna 2017 využívá pro prodej holících strojků a dodávání břitů rovněž společnost Mylando AG, CH-130.3.016.592-8, se sídlem Staldenbachstrasse 30, 8808 Pfäffikon SZ, Švýcarsko. Společnost Mylando AG sice uvádí následující adresu: Mylando AG, PO Box 66, 1620 AB Hoorn, Nizozemsko, ovšem požadavek po spotřebitelích, aby doručovali do ciziny, je nepřiměřený. Odstoupení od smlouvy (popřípadě výpověď smlouvy) může spotřebitel zaslat doporučeně s dodejkou na adresu Mylando AG / Westerfield Int. AG., P.O.Box 18, Praha 2, 120 00.
Pokud spotřebitel souhlasil při telefonickém hovoru se zasláním balíčku zdarma, uzavřel se společností dle obchodních podmínek smlouvu o opakovaných dodávkách zboží. Smlouvu uzavřenou prostředkem komunikace na dálku umožňuje zákon bez udání důvodu zrušit do 14 dní od převzetí prvního objednaného zboží. Když balíček přijde, je třeba jej převzít, rozbalit, vyndat z něj faktury a zboží samotné nerozbalené zaslat zpátky společně s odstoupením od kupní smlouvy. Pokud první balíček se zbožím přijde, doporučujeme vloženou fakturu nehradit, je to zbytečné, protože by částku za poštovné musel podnikatel v důsledku odstoupení stejně vracet. Ve faktuře u prvního balíčku požaduje podnikatel právě jen poštovné. Spotřebitel pouze zasílá obdržené zboží na zmíněnou adresu společnosti a zaplatí náklady spojené s vrácením zboží, tj. poštovné od spotřebitele k podnikateli, a přiloží kopii odstoupení. Odstoupit od smlouvy doporučujeme prokazatelně, nejlépe prostřednictvím dopisu s dodejkou.
Pokud však již uplynula lhůta 14 dnů od převzetí zboží, pak je nezbytné smlouvu vypovědět. Z obchodních podmínek společnosti Westerfield vyplývá, že smlouvu může spotřebitel vypovědět kdykoliv. Vzhledem k tomu, že společnost Westerfield nestanoví žádnou výpovědní dobu, použije se § 1998 odst. 2 občanského zákoníku, který říká, že závazek zaniká dnem účinnosti výpovědi (to znamená jejím doručením společnosti). V tomto případě se jedná o zrušení smlouvy s platností do budoucna tzn. veškeré již obdržené zboží by spotřebitel uhradit musel.
Smlouva bude vypovězena dnem doručení výpovědi. V případě, že by prodávající zamýšlel se doručení vyhnout, platí zde domněnka doby dojití tzn., že došlá zásilka odeslaná s využitím provozovatele poštovních služeb došla třetí pracovní den po odeslání. Jakákoli zásilka, jež by byla doručena po dni účinnosti výpovědi, bude považována za neobjednané plnění. Spotřebitel jí není proto povinen přebírat. Bude-li mu jen vhozena do schránky, nemusí společnosti na své náklady nic vracet.
Dále doporučujeme písemně (nejlépe doporučeně s dodejkou) požadovat po společnosti vyřazení svých osobních údajů z databáze společnosti. Pokud totiž odejme spotřebitel společnosti souhlas se zpracováním osobních údajů, společnost je povinna to respektovat.
Pakliže bude společnost nadále i po této písemné výzvě proti vůli spotřebitele nakládat s jeho osobními údaji, bude žádoucí se obrátit neprodleně na Úřad pro ochranu osobních údajů s podáním podnětu na porušování § 5 odst. 5 a § 21 odst. 1 písm. b) zákona o ochraně osobních údajů.
Dobrý den,
otázky syna byly plně zodpovězeny, zboží bylo vráceno po lhůtě 14 dní, poté je možné postupovat dle informací uvedených serverem dTest. Ze strany věřitele došlo ke stažení případu a na straně spol. Alektum s.r.o. byl případ uzavřen, ačkoliv na vymáhání pohledávky byl dán právní nárok s ohledem na stav otce byl brán zřetel na ojediňělost případu. Ze strany spol. Alektum s.r.o. bylo zcela v souladu s obecnými právními předpisy ČR vyžadováno doložení plné moci, spol. Alektum s.r.o. v tomto postupovala v souladu se zákony ČR a chrání tak osobní údaje dlužníků, kdy nesděluje podrobné informace osobám, které nejsou adekvátně oprávněny za dlužníka jednat.
Děkujeme za Váš podnět.
Hezký den, Alektum s.r.o.
Dekuji casopisu Dtest za vzorove zprostredkovani stiznosti a spolecnosti ALEKTUM INKASSO s.r.o. za vstricnost, kterou projevila stazenim pohledavky.
Na základě výše uvedeného stížnost uzavíráme.