Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1034
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#23235Neuznaná reklamace jízdenky díky špatným informacím z infolinky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
27.04.2018, před 7 lety

Filip Zavoral

Znění stížnosti

21.4. jsem měl zakoupenou zpáteční e-jízdenku na první ranní spoj následujícího dne, tedy 22.4., ale ještě 21.4. jsem viděl, že stihnu poslední večerní spoj a chtěl jsem tedy změnit stávající jízdenku na poslední vlak 21.4.
Nebyl jsem si jistý, jak postupovat a tak jsem zavolal na infolinku ČD kde mi bylo poměrně neprofesionálně sděleno, že mi nemohou lístek změnit, ale že ho mám normálně zrušit/podat reklamaci a dle slov Paní z infolinky mi "prachy vrátí" do 7 dní bez problému a mám si koupit novou jízdenku na onen poslední vlak toho dne.
V dobré víře jsem tedy tak učinil, zrušil stávající jízdenku a koupil si novou (kód transakce W823T3) a čekal jsem, že mi bude částka za onu zrušenou jízdenku vrácena tak jak mi řekla Paní na infolince, ale nyní téměř po týdnu jsem ČD urgoval a dostalo se mi vyjádření, že na vrácení peněz nemám nárok, neboť má prvně zakoupená jízdenka byla platná i pro poslední vlak 21.4. což mi ale nebylo Paní na infolince sděleno a kvůli té informaci jsem tam volal.
Proto si myslím, že je celá věc zapřičiněna podáním nepřesných informací od Paní na infolince ČD tudiž by měla být rekalmace uznána, neboť já jsem konal v dobré víře a podle pokynů z infolinky ČD.
Na infolinku jsem volal abych dostal 100% správné informace, ty jsem očividně nedostal


Produkt

Kód transakce původní jízdenky: 71G073, Kód podání stížnosti na ČD: Podání 4Z4X-VY7Q


Požadované řešení

Chci vrátit příslušnou část peněz na můj účet ze skupinové zpátečný jízdenky za nevyužitou cestu zpět.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.6.2018 13:26, před 7 lety

Konkrétní zaměstnanec jedná jménem společnosti a při výkonu pracovní činnosti ji v podstatě zastupuje podle § 430 občanského zákoníku. Pokud zaměstnanec na infolince poskytne nesprávnou informaci, v důsledku čehož vznikne spotřebiteli škoda, je společnost jednáním zaměstnance zavázána a odpovídá tedy za vzniklou škodu.

Společnost odpovídá za škodu způsobenou informací či radou dle § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, neboť je infolinka provozována jako doplňková služba placené přepravy. Dle § 2951 občanského zákoníku se škoda se nahrazuje uvedením do předešlého stavu. Není-li to dobře možné, anebo žádá-li to poškozený, hradí se škoda v penězích. Škůdce je povinen nahradit skutečnou škodu, tedy škodu v plné výši dle § 2952 občanského zákoníku.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
29.7.2018 22:56, před 6 lety

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.