Počet nahlášených stížností: | 2795 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dne 23.12.2017 jsem uzavřela na Academic Singles měsíční členství na zkoušku. Protože mi seznamka nic nedala, protože je úplně k ničemu, rozhodla jsem se dále nepokračovat v jejím využívání.
Teprve teď v dubnu jsem na základě televizní reportáže zjistila, co je tahle seznamka zač. Okamžitě jsem šla překontrolovat výpis z účtu a zjistila jsem, že mi v lednu stáhli z účtu 2247 Kč. Co je ale mnohem horší, tak jsem tuto skutečnost zjistila až po lhůtě, kdy bylo možné členství vypovědět a zamezit tak automatické prolongaci. Poslala jsem emailem žádost o zrušení členství, ale bylo mi odpovězeno, že to lze zrušit až na konci dalšího období, čili musím ještě jednou zaplatit 2247 Kč. Účet, ze kterého si platbu strhli už nepoužívám a bude zrušen, takže mě už kontaktovali, abych jim platbu zaslala.
Já ale nic platit nechci. Nezlobte se na mě, ale dát 4500 Kč za členství na podvodné seznamce, která je k ničemu, to fakt nechci. O automatické prolongaci jsem nebyla dostatečně informována. Že je tato informace ve VOP, to nestačí. Mám za to, že je to dostatečným důvodem k tomu, aby tato společnost zrušila můj profil a zároveň ode mě nevymáhala dalších 2247 Kč.
Vzhledem k množství stížností na tyto obchodní praktiky, i na společnost samotnou, už nechci s Academic Singles mít nic společného. Je tiho plný internet, vysílala o tom i televize. Nemůže přece ze mě dělat dlužníka někdo, komu jsem ani nevěděla že budu muset něco zaplatit
Zrušení členství okamžitě a nevymáhání poplatku za další období.
|
Tweet |
Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.
Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.
Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.
Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.
ID: Y3VQNC64
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek Academic singles, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,
děkujeme Vám.
Upozornění na automatickou prolongaci nebylo dostatečné. Myslím, že tuto skutečnost dokládá i počet stížností a lidi, kteří se cítí "napáleni". Věřte mi, že pokud byste autoprolongaci měli jasně a viditelně napsanou, tak bych si vaše služby nikdy neobjednala, stejně jako stovky dalších lidí. Dle mě vydělávate pouze na "nachytávání" lidí, kteří detailně nezkoumají vaše podmínky. Nepřipadám si předem dostatečně informována o ceně za měsíční členství a žádám proto o jeho okamžité ukončení bez vymáhání dalšího poplatku. 4500 Kč za půl roku de facto ničeho mi nepřijde fér. Protože jste mi nevyhověli přes email, snažím se dovrat ukončení takto. Díky za kladné vyřízení.
Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.
Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka zaslaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.
K případnému vymáhání částky společností uvádíme, že nemáme zkušenost s jediným případem, v rámci něhož by došlo k tomu, že by společnost uplatnila svůj sporný nárok u soudu. Pokud by si společnost byla svými nároky jistá, jistě by nebyl problém se s nimi obracet na soudy formou návrhů na vydání jednoduchých platebních rozkazů.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vývoj stížnosti reagovat.
ID: Y3VQNC64
Dobrý den.
V souvislosti s obdobím platnosti a cenou stávajícího i eventuálně prodlouženého Prémiového členství či možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována prostřednictvím platební stránky, emailové zprávy s potvrzením realizace úvodní platební transakce a Všeobecných obchodních podmínek Academic singles, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,
děkujeme Vám.
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Uvedení automatické prolongace v obchodních podmínkách není samo o sobě dostatečné. I když je toto upozornění na platební stránce, člověk kvůli grafické úpravě toto sdělení snadno přehlédne.
Jednání společnosti nepovažuji za korektní a odmítám platit další částku, kterou po mě požadují zaplatit už i s pokutou ve výši 280 Kč. 2528 Kč za nic platit nechci. Už jednou jsem zaplatila 2247 Kč, které si společnost z mého účtu strhla bez mého vědomí a souhlasu. Dle mého názoru se na mě společnost obohatila už dostatečně.
Žádám o vymazání veškerých mých osobních údajů z databáze Be2 a zrušení členství s okamžitou platností.
Děkuji.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost na vyjádření spotřebitelky reagovat.
ID: Y3VQNC64
Dobrý den.
O samotném prodloužení a možnostmi jeho Výpovědi jste byla informována nejen prostřednictvím platební stránky,
ale také přes emailovou zprávu s potvrzením realizace úvodní platební transakce a informace je také ve Všeobecných obchodních podmínkách Academic singles, které jsou uživatelům k dispozici na naší domovské stránce www.academic-singles.cz a také přímo v jejich uživatelském profilu,
Pro ubezpečení a nemožnosti přehlédnutí Vám tyhle informace zasíláme také přes dTest.
děkujeme Vám.
Opět žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat. Stížnost proto uzavíráme.