Společnost


O2 Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:1247
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:5
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

61%
39%
Toto skore je založeno na 342 stížnostech.

#2327Neumožnění zrušení služby bez sankce

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

5 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
21.02.2014, před 11 lety

Petr Morkes

Znění stížnosti

Dne 24. ledna 2013 jsem dostal na e-mail Rozpis vyúčtování služeb, ve kterém bylo uvedeno: "Vážený zákazníku, na základě § 63 odst. 1 písm. p) zákona o elektronických komunikacích s Vámi tímto sjednáváme výši úhrady pro případ ukončení smlouvy před uplynutím doby závazku, která odpovídá jedné pětině součtu aktuálních měsíčních paušálů zbývajících do konce doby závazku, včetně
započatého měsíce. Toto ujednání bude účinné Dosavadní ujednání o smluvní pokutě při porušení závazku řádně užívat službu a platit za ni po sjednanou dobu pozbývají ode dne účinnosti tohoto ujednání platnosti. Podrobnosti stanoví Ceník a Všeobecné podmínky, které jsou od 8.1.2014 k dispozici na www.o2.cz/dokumenty. V případě nesouhlasu s tímto ujednáním můžete do jeho účinnosti zrušit službu bez sankce.".

Dne 21. února 2013 jsem požádal o zrušení služby a operátorka neuznala možnost zrušení bez sankcí. V textu je ale uvedeno, že ujednání bude účinné uplynutím 31 dnů ode dne doručení vyúčtování (druhá věta) a nesouhlasím li s tímto ujednáním, mohu do jeho účinnosti službu zrušit bez sankcí (poslední věta). Odůvodnila to tím, že změna podmínek proběhla 8. ledna 2013 a že musím zaplatit smluvní pokutu.

I přes toto jsem o zrušení služby požádal.


Požadované řešení

Ustoupení od požadované smluvní pokuty.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2014 12:19, před 11 lety

Dle § 63 odst. 6 zákona o elektronických komunikacích platí, že podnikatel poskytující veřejně dostupnou službu elektronických komunikací nebo zajišťující připojení k veřejné komunikační síti je povinen nejméně 1 měsíc před nabytím účinnosti změny smlouvy uveřejnit informaci o této změně v každé své provozovně a způsobem umožňujícím dálkový přístup. Zároveň je podnikatel povinen informovat o této změně účastníka. Pokud se jedná o změnu podstatných náležitostí smlouvy uvedených v odstavci 1 písm. c) až q), nebo změny jiných ustanovení, které vedou ke zhoršení postavení účastníka, je podnikatel povinen prokazatelně informovat účastníka rovněž o jeho právu ukončit smlouvu ke dni nabytí účinnosti této změny, a to bez sankce, jestliže nové podmínky nebude účastník akceptovat. Informaci je podnikatel povinen poskytnout účastníkovi způsobem, který si účastník zvolil pro zasílání vyúčtování.
Z výše uvedeného vyplývá, že zrušit smlouvu bez sankce lze pokud změna vede ke zhoršní postavení účastníka, což změna popsaná zákazníkem nevede, pokud došlo pouze ke snížení výše smluvní pokuty dle novely zákona o elektronických komunikacích.
Ovšem, pokud se poskytovatel služeb sám nad rámec zákona zavázal, že zákazník může od smlouvy odstoupit i v případě změny v jeho prospěch, je povinný takový závazek dodržet.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
21.2.2014 13:54, před 11 lety

Dobrý den, o změně VOP jsme vás informovali již ve vyúčtování 1232521521, které bylo vydáno 20. 12. 2013:
„Vážený zákazníku, s účinností od 8. 2. 2014 dochází v souvislosti s novelou zákona o elektronických komunikacích a
novým občanským zákoníkem ke změně našich Všeobecných podmínek. Zároveň dochází ke změně výpovědní lhůty
z původních až 8 týdnu na 6 týdnu a k dalším změnám. Informace o nich najdete v Rozpisu vyúčtování služeb u
telefonních čísel, kterých se změna týká. V případě nesouhlasu se změnami lze službu zrušit bez sankcí do 8. 2.
2014. Nové znění Všeobecných podmínek bude od 8. 1. 2014 k dispozici na www.o2.cz/dokumenty.“

Dále je z vyjádření na vámi udaném vyúčtování patrné, že zrušení bez sankce je možné do započetí účinnosti dané změny – což bylo právě do data 8. 2. 2014:
„V případě nesouhlasu s tímto ujednáním můžete do jeho účinnosti zrušit službu bez sankce."

V tuto chvíli tedy zrušení bez sankčních poplatků není z těchto důvodů možné.

Václav Brožek, Guru pro Social Media, Telefónica O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
21.2.2014 18:04, před 11 lety


Petr Morkes

O tom, že se mnou sjednáváte změnu výše úhrady pro případ ukončení smlouvy před uplynutím doby závazku jste mě informovali až ve vyúčtování ze dne 20. ledna a nikoli v prosinci (ve vyúčtování v prosinci nebyla tato konkrétní změna výše úhrady uvedena). Zároveň je ve stejném odstavci na tomto vyúčtování napsáno, že toto ujednání má platit (pokud nevyjádřím nesouhlas) až 31 dnů od doručení vyúčtování.

Můžete mi tedy vysvětlit, jak je možné, že nelze uplatnit zrušení bez sankčních poplatků, když jsem 24. února dostal lhůtu 31 dnů na vyjádření nesouhlasu s uvedeným ujednáním? Ještě jednou uvádím, že se konkrétně jedná o ujednání změny výše úhrady.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
26.2.2014 15:37, před 11 lety

Dobrý den, o změně VOP podmínek jsme vás informovali již v prosinci. Zároveň jsme zpřístupnili nové VOP v dostatečném předstihu na našem webu, o čemž jste byl rovněž informován ve vyúčtování v měsíci prosinci – zde byly k dispozici nové podmínky obsahující veškeré změny.
Ukončení služeb bez sankce tedy bylo možné do 8. 2. 2014, což bylo datum, kdy nové podmínky vstoupily v platnost. Po tomto datu již není možné službu bez sankce zrušit.
Václav Brožek, Guru pro Social Media, Telefónica O2

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
26.2.2014 20:53, před 11 lety


Petr Morkes

Hodnocení:

Komentář: Již dále nemá význam ztrácet čas dohadováním s operátory nebo panem "Guru", neboť opakovaně používají pouze předem naučené fráze bez zvážení mnou uváděných skutečností. Domnívám se, že v rámci vyřízení této stížnosti nebyl vzat v úvahu text uvedený v mém vyúčtování ze dne 20. ledna 2014 (viz neustálé odvolávání na vyúčtování z prosince), nebo že si společnost O2 dělá ze svého dlouholetého zákazníka srandu (jak si mám jinak vysvětlit, že mám na vyjádření nesouhlasu 31 dnů, a to od 24. 2. 2014, nejpozději však do 8. 2 . 2014). V každém případě děkuji p. Brožkovi za to, že mě definitivně přesvědčil o tom, že mé rozhodnutí ukončit všechny smlouvy s O2 (5 tel. čísel včetně předplacených karet) je správná. Dále se pokusím dovolat svého práva cestou Českého telekomunikačního úřadu.

V závěru děkuji dTestu za umožnění podání stížnosti a za vyjádření, že pokud se poskytovatel služeb sám nad rámec zákona zavázal, že zákazník může od smlouvy odstoupit i v případě změny v jeho prospěch, je povinný takový závazek dodržet.

Pro O2: nadále nesouhlasím s novým ujednáním, týkajícím se sjednání výše úhrady pro případ ukončení smlouvy před uplynutím doby závazku.