Počet nahlášených stížností: | 14 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Pred ctyrmi mesici sem koupil tucson v plne vybave,nyni jsem pri vymene lpneumatik zjistil ze je vyfuk hodne zrezavely.Obratil sem se na prodejce v Ricanech u Prahy kde mne bylo zdeleno ze takovou zavadu asi nikdo resit nebude.Ja sem koupil Hyundai s 5letou zarukou v domeni ze je to na vsechny orig. dily treba sem to spatne pochopil! Prosim o vysvetleni. Srdecny pozdrav Gründl
Chci vedet jestli je normalni ze vyfuk za ctyri mesice zrezavy predtim sem jezdil mercedes kde byl vyfuk v takovem savu za 12 let!
Chtel bych vedet co s tim chce Hyundai delat nebo jestli ve finale musim koupit vyfuk sam.
|
Tweet |
Vyskytne-li se na voze vada, má spotřebitel právo zboží reklamovat. Prodávající je povinen reklamaci přijmout dle § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Prodávající je rovněž povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje. Pokud tak neučiní, vystavuje se riziku sankce, který mu za spáchaný přestupek dle § 24 zákona o ochraně spotřebitele může udělit Česká obchodní inspekce. (Podnět lze podat i elektronicky https://www.coi.cz/podatelna/).
Poté, co prodávající vůz k reklamaci přijme, posoudí vadu a reklamaci uzná nebo zamítne (o čemž rovněž vydá písemné potvrzení).
V prvních 6 měsících od převzetí zboží se dle § 2161 odst. 2 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, předpokládá, že věc byla vadná již při převzetí (tzn. předpokládá se, že se jedná o vadu, za kterou prodávající odpovídá). Pokud chce prodávající v této době reklamaci zamítnout, je na něm, aby prokázal, že se jedná o vadu, za kterou neodpovídá. Zamítnutí reklamace by měl tedy náležitě zdůvodnit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost využít mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitel má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.