Společnost


AURES Holdings a.s.

Počet nahlášených stížností:710
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:21
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

45%
55%
Toto skore je založeno na 218 stížnostech.

#23285Nesouhlas se zamítnutou reklamací č. 385427

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 17 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
01.05.2018, před 7 lety

Pavlína Klementová

Znění stížnosti

Dne 18.4.2018 jsem podala reklamaci na společnost AURES Holdings a. s. týkající se koupě vozu Chevrlet Orlando SPZ .... dne 4.4.2018. Reklamovala jsem následující vady na vozidle:
1. K vozu jsem měla obdržet dle předávacího protokolu 2 klíče, z čehož 1ks byl oblepen lepící páskou. Při převzetí jsem vznesla dotaz proč je klíč oblepen. Předávající pracovník to vysvětlil tak, že je to "z bezpečnostního důvodu, aby vůz někdo neukradl a že stačí pásku odlepit". Toto jsem učinila druhý den (na místě bych potřebovala něco ostrého k odlepení) po převzetí a zjistila, že klíč je ulomený a tudíž nefunkční. Reklamaci ulomeného klíče společnost zamítla, přesto, že se jednalo o mylnou informaci při předání prodejcem. Toto jednání považuji za neférové a prodejce mi sdělil lživou informaci, tudíž toto hodnotím jako skrytou vadu.
2. Vůz mel také letní pneu na hranici životnosti s defekty. K pneumatikám jsem si nechala udělat posudek u jiného prodejce, specialisty na prodej pneu. Protokol jsem k reklamaci doložila. I tato reklamace mi byla zamítnuta.
3. V nabídce vozidla (v popisu inzerátu) byla inzerována akce "zimní pneu zdarma". Všechny podmínky uvedené prodejcem jsem splnila (termín i typ vozidla). Zimní pneu jsem přesto neobdržela. V reklamaci prodejce uvedl, že mi při prodeji byla poskytnuta sleva z kupní ceny vozu a tím jsem na sadu zimních pneu neměla nárok. S tímto vyjádřením nemohu souhlasit. Cena vozu snížena nebyla, uhradila jsem 180.000,- Kč jak mi bylo sděleno, přesto že při rezervaci vozu online bylo uvedeno, že je možná sleva až 15000,- Kč. Při převzetí faktury byla uvedena částka o téměř 4000,- Kč vyšší. Jednalo se o navýšení za administrativní poplatek a službu Carlife. O těchto položkách mne prodejce předem neinformoval, s navýšením jsem logicky nesouhlasila a odmítla tuto částku navíc uhradit. Zaplatila jsem tedy plnou cenu vozu bez poskytnutí slevy.
K výše uvedenému přikládám reklamační protokol a posudek na pneu. Předem velmi děkuji za prověření mé záležitosti.


Produkt

Chevrolet Orlanko, r.v. 2012, SPZ 6AU7828


Požadované řešení

Oprava ulomeného klíče
Funkční letní pneu k vozidlu
Zimní pneu zdarma


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
22.6.2018 11:43, před 7 lety

K bodu 1 a 2
Pokud se vada projeví v průběhu šesti měsíců od převzetí věci, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. Společnost by měla prokázat, pokud reklamaci zamítá, že se nejedná o vadu, za kterou odpovídá. Vzhledem k síle výše uvedené zákonné domněnky nepovažujeme za prokázání opaku pouhé obecné tvrzení, je nutné zamítnutí přesvědčivě zdůvodnit (nejlépe odborným posudkem). Není-li reklamace vyřízena řádně a včas, jde o podstatné porušení smlouvy, které zakládá právo na odstoupení od smlouvy. Více informací je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/nejcastejsi-problemy/zamitl-vam-prodejce-reklamaci-zbozi-prevzateho-pred-mene-nez-6-mesici/25.

Doporučujeme vyzvat autobazar k podání odůvodnění, proč reklamaci neuznal. Bude-li autobazar argumentovat, že spotřebitelka před koupí o vadě věděla, musí kupující na základě smlouvy prokázat, že ve smlouvě uvedená vada zmíněna není a že prodejce neprokázal, že kupující o vadě věděla. Bude-li argumentovat tím, že vada vznikla běžným opotřebením, pak lze požadovat prokázání této skutečnosti. Pokud má autobazar takové vyjádření ze servisu, může spotřebitelka toto vyjádření servisu rozporovat vyjádřením znalce. Jak k vadě došlo by v případě sporu musel prokázat soudní znalec, je vhodné uschovávat si maximum podkladů pro případné dokazování předchozího stavu vozidla. Jejich seznam je k dohledání na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitelka také právo na proplacení nákladů, které musela v souvislosti s uplatněním reklamace vynaložit (tedy včetně proplacení znaleckého posudku).

Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitelka žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitelka od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitelka také požadovat přiměřenou slevu.

Ve vztahu k vadě klíče byla spotřebitelka navíc uvedena prodávajícím v omyl ve smyslu § 584 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a vzniká jí právo na přiměřenou náhradu.

Pokud bude trvat autobazar na zamítnutí reklamace, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati

K bodu 3
Pokud nabídka vozu obsahovala i "zimní pneu zdarma" a kupující tuto nabídku akceptovala, pak má prodávající povinnost dodat veškeré zboží, k jehož dodání se zavázal. Spotřebitelka může na dodání trvat. Neučinil-li tak prodávající, může se jednat o klamání spotřebitele ve smyslu § 5 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, za které může v případě spáchání přestupku Česká obchodní inspekce udělit sankci do výše 5 000 000 Kč, dle § 24 zákona o ochraně spotřebitele.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
25.6.2018 17:54, před 7 lety

Vážená paní Klementová,
mám informaci, že se kolegové Vaší reklamací znovu zabývali. Reklamace byla tedy znovu posouzena a kolegové se s Vámi brzy spojí ohledně výsledku. Dejte pak prosím vědět, jak jste byla spokojená.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
25.6.2018 18:50, před 7 lety


Pavlína Klementová

Všem velmi děkuji za čas věnovaný mé reklamaci. Kromě výše uvedeného se na vozu projevila závada, která v protokolu o vozidle zmíněna nebyla a jeji náprava byla vyčíslena na 40.000,- Kč. Dále bylo v autorizovaném servisu zjištěno, že najeté kilometry neodpovídají skutečnosti! Stav v červenci 2017 byl 163tis. Km a při prodeji 157tis. Km. Po dvou měsících vyjednávání s AAA Auto, kdy mi byla nejprve nabídnuta kompenzace ve výši 10.000,- Kč, s kterou jsem nesouhlasila, mi nakonec prodejce vůz vyměnil za jiný. Reklamaci tedy z mé strany považuji za vyřízenou a dále záležitost řeší Policie ČR. Zdravím, Klementová.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
13.7.2018 23:58, před 7 lety

Dobrý den,
záležitost byla uzavřena a ze strany společnosti již není nic dalšího k doplnění.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
13.8.2018 08:52, před 6 lety

Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
13.8.2018 10:26, před 6 lety


Pavlína Klementová

Hodnocení: