Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
dne 26.3. 2018 jsem na provozovně Mister Minit Campus Square Brno jsem si nechala vyrobit na zakázku 5 klíčů. Zakázka by la řádně zaplacena prostřednictvím platební karty. Po vyzkoušení klíče nešly zasunou do zámku. Dne 27.3.2018 jsem celou zakázku na provozovně vrátila z výše uvedených důvodů a požadovala jsem vrácení peněz. To mi bylo zamítnuto s tím, že slečna brigádnice k tomu nemá oprávnění a že peníze na kartu vrátit nelze. Bylo mi řečeno, že Firma Mister Minit nemá ani reklamační oddělení, ani není určen odpovědný pracovník, který se takovými případy zabývá. Nakonec se mi podařilo po dlouhém naléhání získat kontakt na manažera firmy pana Prokeše, který se nejprve se mnou odmítal moji stížnost řešit. Nakonec se mi podařilo dosáhnout sepsání protokolu o vrácení peněz, s tím, že budou poukázány na můj účet až uplyne reklamační lhůta 30 dnů, přitom se nejednalo o klasickou reklamaci. Lhůta uplynula dne 27.4. 2018, z firmy Mister minit mě nikdo nekontaktoval a neinformoval o tom, jak byla moje stížnost vyřešena, a peníze na můj účet rovněž nebyly připsány. Na webových stránkách nejsou uvedeny obchodní ani reklamační podmínky, nejsou uvedeny telefonické kontakty včetně e-malů na pracovníky firmy. Není uvedena adresa, kde firma v Brně nebo v Praze sídlí, ani IČO, včetně bankovních účtů tak jak to u jiných firem bývá zvykem. Takže nevím na koho se mám ve své věci obrátit.
výroba klíčů na zakázku
Požaduji vrácení peněz za vadnou zakázku, informaci tom jak jednání probíhalo a proč byly takové potíže s vrácením peněz a v neposlední řadě jaké případné postihy firma dostala.
|
Tweet |
Prodávající je podle § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele povinen reklamaci včetně odstranění vady vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne jejího uplatnění, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy. Spotřebitel může v takovém případě od smlouvy odstoupit, případně setrvat na uplatněném nároku nebo požadovat přiměřenou slevu z kupní ceny.
Odstoupení doporučujeme zaslat doporučeně, nejlépe s dodejkou, a shrnout v něm podstatné body související s uplatněním reklamace a doložit, že reklamace byly uplatněna. Vzor odstoupení od smlouvy a další informace jsou dostupné na https://www.dtest.cz/clanek-3281/odstoupeni-od-kupni-smlouvy-pro-marne-uplynuti-lhuty-k-vyrizeni-reklamace.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Spotřebitelka formou dotazu do naší e-poradny doplnila informaci, že požaduje rovněž úroky z prodlení dle § 1970 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, v kombinaci s nařízením vlády č. 351/2013 Sb., kterým se určuje výše úroků z prodlení a nákladů spojených s uplatněním pohledávky.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Spotřebitelka nám formou nově podané stížnosti zaslala následující doplnění:
Doplnění: Vzhledem k tomu, že společnost Mister Minit s.r.o. se mnou ohledně reklamace dále nekomunikuje a k nemovitosti, abych ji mohla používat jsem si u jiné společnosti dne 21.5. 2018 nechala vyrobit nové klíče, mě vznikly vícenáklady ve výši 180 Kč. Z těchto důvodů se původní náklady na výrobu klíčů zvýšily na 640 Kč. Žádám o proplacení těchto nákladů včetně úroků ve výši 11% za každý den z prodlení.
Stížnost přeřazujeme na společnost, která má možnost reagovat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.