Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Již třikrát jsem reklamoval mobilní telefon, kde po nějaké době přestane fungovat start tlačítko (boční). Doma nepomohlo tovární nastavení, i přes návrat do továrního nastavení nešlo telefon zapínat (zapnul se pouze na nabíječce). Po každé reklamaci byl výstup, že reklamace se neuznává- Závada se neprojevila. Nerozumím tomu, jak se údajně nemůže závada projevit, když i přijímací pracovník kontroluje zboží, kde závadu ukazuji a na základě toho se zašle do servisu. Nyní mám tedy opět mobilní telefon funkční (zase na nějakou dobu), ale nesouhlasím s formulací závada se neprojevila- neuznaná reklamace. Vzhledem ke konci záruky počítám, že další opravu závady, která se neprojevuje, budu platit já. Poslední reklamace je 2600434640, předešlé: 2600325387, 2600284066. Nákup zboží proběhl 09.05.16, první reklamace zjevně špatného telefonu byla již zhruba xx.07.16. Vydávací pracovník Vám jen řekne, co on s tím má jako dělat.
zboží 717012 THL 5000, černý, objednávka 92248918
Vrácení peněz nebo "alespoň" uznání reklamace- závady. Jedná se o třetí reklamaci.
|
Tweet |
Není-li možné věc řádně užívat pro opakovaný výskyt vady po opravě nebo pro větší počet vad, má spotřebitel dle § 2169 odst. 2 občanského zákoníku právo od smlouvy odstoupit. Dle ustálené judikatury se za opakovaný výskyt vady považuje výskyt téže vady po jejích alespoň dvou předchozích opravách (dvě předchozí uznané reklamace). Za větší počet vad se považuje výskyt alespoň tří vad na věci, přičemž každá z nich brání řádnému užívání věci.
Pokud bylo rozhodnuto o reklamaci jako o neoprávněné, ale spotřebitel se závěry reklamace nesouhlasí a dožaduje se nápravy, musí důvody zamítnutí reklamace rozporovat. Silným a přesvědčivým důkazem o tom, že reklamace nebyla vyřízena řádně, je posudek soudního znalce z oboru. Prokáže-li posudek nedůvodnost zamítnutí reklamace, má spotřebitel právo požadovat nápravu nebo má možnost přímo odstoupit od smlouvy, protože jeho reklamace nebyla vyřízena řádně a včas. Odstoupením od smlouvy se závazek ruší od počátku a strany si vrátí to, co si plnily. Kromě toho má také spotřebitel právo na náhradu účelně vynaložených nákladů spojených s reklamací (tedy včetně proplacení znaleckého posudku). Seznam soudních znalců je možné vyhledat mimo jiné na webové adrese www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.