Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Zakoupila jsem lístky na operu do Areny di Verony, při posledním kroku úhrady se přičetly poplatky za zprostředkování a při zadání údajů karty se přičetlo DPH ve výši 2525,- Kč. Nikde se na portálu nepíše, že prodej je bez DPH. Neobdržela jsem fakturu s vyčíslením DPH.
Bohužel transakce proběhla, tak jsem chtěla odstoupit od smlouvy (smluvní podmínky v AJ) - od smlouvy nelze odstoupit, lístky budou přeposlány tři dny před konáním koncertu, proč? Pokud kupuji vstupenky na jiných portálech, obratem zašlou lístky na email s čárkovým kódem + daňový doklad. Tak jsem začala hledat IČ společnosti a ověření na ARESU (ekonomické subjekty) a zjistila jsem: Viagogo zastupuje společnost Sell it NOW s.r.o., není plátcem DPH a když si přečtete výpis obchodního rejstříku tak je Vám vše jasné. Firma s.r.o., tři jednatelé, vložený vklad do společnosti celkem 1500 Kč.
Co jsem v dané věci podnikla:
- požádala jsem o zrušení smlouvy a vrácení peněz
- podala jsem reklamaci bance za transakci na základě recenzí (banka vše prověřila a bude se zabývat reklamací v případě, že lístky neobdržím nebo nebudu vpuštěna na akci??????)
- podala jsem stížnost Kanceláři finančního arbitra arbitr@finarbitr.cz
- podala jsem stížnost na Finanční úřad
16600388 číslo objednávky
Vrácení peněz, zrušení smlouvy
|
Tweet |
Společnost není prodávajícím vstupenek. Společnost pouze zprostředkovává obchod mezi kupujícím a prodávajícím (český název webového portálu je "burza vstupenek"). Prodávajícím tedy nemusí být vždy podnikatel. Není-li prodávajícím podnikatel, na smluvní vztah mezi kupujícím a prodávajícím se nepoužijí ustanovení na ochranu spotřebitele. Navíc odstoupit od smlouvy o zakoupení vstupenek ve lhůtě čtrnácti dnů není možné, neboť se jedná o smlouvu, jež patří mezi výjimky, kdy není možné práva na odstoupení využít (dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku).
Společnost (jako zprostředkovatel obchodu) se ve svých obchodních podmínkách zavazuje, že bude garantovat dodání vstupenek. Pokud osoba, která vstupenku prodává, vstupenku nedodá, společnost spotřebiteli zajistí náhradní vstupenku případně spotřebiteli vrátí to, co zaplatil. Nebudou-li vstupenky řádně dodány, doporučujeme spotřebiteli, aby kontaktoval společnost a dodání vstupenek reklamoval.
Pokud by společnost uváděla nepravdivé údaje, mohly být naplněny znaky klamavého konání, jež patří mezi nekalé obchodní praktiky. V takovém případě jí může být uložena sankce ze strany České obchodní inspekce, respektive dozorových orgánů v zemi sídla provozovatele. Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku mimo Evropskou Unii, nelze kontaktovat Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci, nýbrž dozorový orgán přímo v zemi sídla provozovatele.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.