Počet nahlášených stížností: | 5 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupila jsem u nich plynovou pistoli s tím že se pak po asi dvou měsících rozbila přičemž my v krámu následně řekli že nemám nárok na reklamaci protože jsme zároveň s ní zakoupili 5 tisícovi pytlik kuliček a jejich záruka není 2 roky ale počet vystrelenych kuliček. Dobra tedy,tak jsem u nich nechala zbraň na servis aby objednali nahradni díl. Po půl roce jsem si zbraň vyzvedla jelikož stále nebyla opravena a během týdne jsem díl našla a obdržela u Air soft Bohemia. Jenže když jsme zbraň dali do hromady a chtěli si zastrilet zjistili jsme že Air soft guns nechali v zásobníku plynovou bombicku po celý půlrok takže zásobník nedokáže udržet plyn protože je vyfoukle těsnění což vědí ve všech ostatních kramech jen ne v tomto. Očividně.
Opravdu si mohou upravit zákony tak že nemusejí mít záruku dva roky ale počet kuliček který nejsou schopni zjistit?
|
Tweet |
Prodávající není oprávněn zkracovat záruku oproti zákonné úpravě nebo ji převádět na počet vystřelených kuliček.
Plynová pistole je spotřebním zbožím ve smyslu § 2161 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a spotřebitelka je oprávněna uplatnit právo z vady, která se na ní vyskytne v době dvaceti čtyř měsíců od převzetí. Spotřebitelka tedy měla právo pistoli reklamovat.
Prodávající byl povinen zboží k reklamaci převzít a na vyřízení reklamace měl 30 dnů dle § 19 odst. 1 a 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele. Neučinil-li tak, může mu Česká obchodní inspekce udělit sankci za spáchaný přestupek.
Pokud v průběhu doby, kdy měl prodávající pistoli u sebe došlo k jejímu poškození, odpovídá prodávající za škodu. Kupující má nárok na náhradu škody na převzaté věci dle § 2944 občanského zákoníku, který stanoví, že každý, kdo od jiného převzal věc, která má být předmětem jeho závazku, nahradí její poškození, ztrátu nebo zničení, neprokáže-li, že by ke škodě došlo i jinak. Výzvu k náhradě škody doporučujeme společnosti zaslat písemně, nejlépe doporučeně s dodejkou.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Spotřebitelka má také možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.