Společnost


be2 S.a.r.l.

Počet nahlášených stížností:2795
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:1
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

71%
29%
Toto skore je založeno na 506 stížnostech.

#23324Ukončení členství seznamka BE2

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

1 měsíc 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2018, před 7 lety

Olga Pokorná

Znění stížnosti

Dobrý den
Dne 31.12.2017 jsem se s kamarádkou přihlásily na seznamku BE2 zaplatily 149,-Kč na jednoměsíční členství, neplánovaly jsme dále členství na seznamce prodlužovat. Nepovšimly jsme si ale detailu smluvní podmínky, který je ukrytý ve všeobecných podmínkách a přihlásily jsme se nevědomky do VIP členství seznamky. Založily jsme si nové emaily, abychom měly nabídky pohromadě a po uplynutí 1 měsíce jsme považovaly seznamku za ukončenou a na emaily už jsme se nedívaly.
Za 3 měsíce jsme s překvapením obdržely upomínkové dopisy, že dlužíme 90,34 EUR a zavázali jsme k automatickému prodloužení členství. Myslela jsem si, že to je špatný vtip. Dluh jsem však minulý týden uhradila, abych celou věc uzavřela.
Přes email jsem požadovala zrušení členství VIP a vymazání profilu. Profil v nastavení seznamky zrušit nelze, protože registrace je zablokovaná z důvodu nezaplacení dlužné částky. Na zákaznický servis jsem zasílala emaily, ale odpověď jsem nedostala.


Produkt

seznamka BE2,


Požadované řešení

Žádám o okamžité zrušení členství v seznamce BE2, na jejíž stránkách jsem od 1.2.2018 nebyla a její služby jsem nevyužívala.
Žádám jménem všech ubohých a naivních jako jsem já, aby informace o automatickém prodlužování členství byla jasně a zřetelně viditelná při registraci do seznamky.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.5.2018 22:59, před 7 lety

Než dojde k uzavření smlouvy mezi spotřebitelem a společností, má společnost povinnost informovat spotřebitele o ceně nebo způsobu jejího určení za jedno zúčtovací období, kterým je vždy jeden měsíc, pokud je tato cena neměnná. Společnost má dále povinnost informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínky ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Ujednání o automatickém prodlužování smlouvy v situaci, kdy je uvedeno pouze v obchodních podmínkách, by bylo nutné vyhodnotit jako tzv. překvapivé ujednání dle § 1753 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, a to také ve světle stanoviska občanskoprávního a obchodního kolegia Nejvyššího soudu ČR ze dne 11. 12. 2013 se sp. zn. Cpjn 200/2013.

Pokud bylo mezi stranami sjednáno poskytování služeb v rámci placeného členství, mohla být sjednána i jejich automatická prolongace. Se sjednáním služby mohl spotřebitel souhlasit i s prováděním opětovné platby. Tyto skutečnosti je třeba si ověřit. Pokud budou naplněny, doporučujeme spotřebiteli smlouvu v souladu s obchodními podmínkami prokazatelně vypovědět.

Dle všeobecných obchodních podmínek společnosti be2 S.a.r.l. je možné smluvní vztah vypovědět. Pro ukončení smlouvy je tedy vhodné zaslat společnosti výpověď. Výpověď je účinná jejím doručením a spotřebitel má v takovém případě právo na vrácení poměrné části zaplacených peněžních prostředků za dané období.

Žádat vrácení již zaplacených částek za minulá období by bylo možné pouze v případě, pokud by osoba, která uzavřela smlouvu, prokázala, že nebyla o automatickém prodloužení smlouvy informována, a že nebyla seznámena s cenou poskytované služby.

Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska. Evropské spotřebitelské centrum rovněž k problematice zpracovalo přehlednou příručku, kterou je možné nalézt zde: https://evropskyspotrebitel.cz/novinky/citite-se-podvedeni-seznamkou/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
9.5.2018 17:00, před 7 lety

ID: W5GYOB57


Dobrý den,

v zájmu urychlení evidence dlužného poplatku prosím zašlete na adresu Oddělení pohledávek be2 (collections@be2.com) potvrzení o realizaci úhrady,

děkujeme Vám.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.5.2018 16:43, před 7 lety


Olga Pokorná

Dobrý den,
Děkuji dTestu za vyjádření.
Dne 3.5.2018 jsem na zákaznický servis be2 odeslala potvrzení o úhradě vymáhané částky (zakaznickyservis@be2.cz) emailem, ve kterém jsem opakovaně žádala o zrušení členství. Přesto, že částka byla z mého účtu odepsána 27.4.2018, stránky be2 na kterých chci zrušit svůj profil stále hlásí "Přístup k Vašemu profilu byl žel dočasně pozastaven!
Proces vymáhání dlužného poplatku byl zahájen."
Z automatického prodloužení členství jsem byla hodně překvapena. Částku kterou be2 žádá jsem opravdu neviděla a nikdy bych s tím nesouhlasila.

S pozdravem.
Olga Pokorná

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.5.2018 18:47, před 7 lety

Společnost má povinnost, než dojde k uzavření smlouvy, informovat spotřebitele o době trvání závazku a podmínkách ukončení závazku. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že spotřebitele řádně informovala. Zda podaná informace byla dostačující, se posoudí nejen vzhledem k jejímu obsahu, ale i ke způsobu jejího vyjádření. Pokud společnost spotřebitele o podmínkách smluvního vztahu řádně neinformovala, mohl by spotřebitel namítat neplatnost smlouvy, neboť byl uveden společností v omyl.

Informace o prodloužení pouze v obchodních podmínkách pak dostatečná není. Jestliže by tedy na platební stránce informace nebyla vůbec, potom dle našeho názoru společnosti žádný nárok v souvislosti s prodloužením nevznikl. Platební stránka zaslaná spol. be2 sice obsahuje informaci o automatické prolongaci, avšak dle našeho názoru nedostatečným způsobem. Je zarážející, že ostatní text je uveden černou barvou, která v kombinaci se světlým podkladem umožňuje jednoduché přečtení, zatímco poučení o automatické prolongaci je uvedeno šedým písmem na šedém podkladu, takže je o poznání méně čitelné a přehlédnutelné. Závazně posoudit, zdali je poučení poskytnuté takovou formou dostatečné však přísluší jedině soudu. Pokud by však dostatečné nebylo, nevznikla by na straně spotřebitele povinnost uhradit poplatek za prodloužené členství.

Stížnost přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na vyjádření spotřebitelky.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
11.5.2018 15:49, před 7 lety

ID: W5GYOB57


Dobrý den,

uvedené potvrzení žel nebylo možné v naší databázi dohledat - přepošlete jej prosím dle možnosti přímo na adresu Oddělení pohledávek be2, tj.collections@be2.com,

velice Vám děkujeme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
11.5.2018 20:24, před 7 lety


Olga Pokorná

Dobrý den,

V zájmu urychlení evidence dlužného poplatku jsem dnes zaslala potvrzení o realizaci úhrady na adresu Oddělení pohledávek be2 (collections@be2.com).

S pozdravem.
Olga Pokorná

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
15.5.2018 15:02, před 7 lety

ID: W5GYOB57


Dobrý den,

děkujeme Vám. Jakmile nám externí společnost platbu potvrdí, Váš profil bude přenastaven a pokud si budete přát, budete ho moci vymazat, respektive pokračovat v používání našeho servisu.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
1.6.2018 10:56, před 7 lety


Olga Pokorná

Dobrý den,

Ráda bych poděkovala VašimStížnostem.cz, předpokládám, že jen díky vám společnost BE2 ukončila automatické prodlužování mého členství.
Ráda bych vás požádala o radu, jestli existuje nějaký zákonný způsob, jak tyto praktiky novodobých "šmejdů" odstranit. Nechci, aby takovéto společnosti vydírali lidi, kteří jsou sami a proto se chtějí seznámit. Moje kamarádka, kterou jsem přemluvila, aby se na seznamku se mnou přihlásila, je samoživitelka s dělnickou profesí, vychovávající dospívající dítě a má minimální plat. Z dopisu vymahačské společnosti se málem zhroutila, do dnes mi vyčítá, že jsem ji k BE2 přemluvila. Cena, kterou BE2 žádá za 3 měsíční členství, je nesmyslně vysoká. Tato seznamka vydělává na pouze na nepozornosti a naivitě lidí.
Mám podat na BE2 trestní oznámení? Poradit se s ombutsmanem?

Prosím poraďte.
Děkuji
Olga

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2018 09:37, před 7 lety

Co se týče možností, kam se může spotřebitelka obrátit, byla by optimální cesta skrze občanské soudy. Pokud by spotřebitelka uplatnila svůj nárok na vrácení neoprávněné požadované částky za prodloužení členství, soud by věc posoudil a vynesl v předmětné věci závazné rozhodnutí, které by mohlo napomoci i v budoucích podobných sporech se spol. be2.

Kancelář veřejného ochránce práv v tomto případě bohužel nápomocna být nemůže, neboť ombudsman se zabývá ochranou práv občanů při jednání s úřady, nikoliv se soukromými společnostmi (viz https://www.ochrance.cz/stiznosti-na-urady/chcete-si-stezovat/).

V případě trestního oznámení může být problém ve výši částky, o kterou jde. U trestných činů, o nichž by se dalo v souvislosti s jednáním společnosti uvažovat, je dolní hranice škody, která musí být způsobena, aby se jednalo o trestný čin, stanovena na 5.000,- Kč. Nicméně je možné, že orgán činný v trestním řízení bude vědět o dalších trestních oznámeních, takže škoda bude v souhrnu částku převyšovat a věc bude možné touto formou řešit.

Vzhledem k tomu, že komunikace již nesměřuje k řešení konkrétního právního nároku spotřebitelky, stížnost bude uzavřena. V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši spotřebitelskou právní poradnu na čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.