Počet nahlášených stížností: | 710 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 21 |
17.11.2017 jsme zakoupili na pobočce v Kolíně vůz Fiat Stilo, SPZ 3C29343, r.v. 2007. Vůz jsme si velmi důkladně prohlédli, včetně spodku nosných částí karoserie, mimo pár běžných škrábanců byl v pěkném stavu. S výměnou rozvodového řemene a vodního čerpadla jsme počítali - vzhledem k projezdu kilometrů - ostatně to byly doporučené servisní úkony, které jsme dodrželi.
Během 14dnů se zadřel zadní čelistník brzdového třmenu na pravé straně. Z naší strany akceptováno a opraveno.
Dále jsem během zimního provozu zjistila, že je vozidlo značne nestabilní. Řídící ústrojí v pořádku - nelze vypnout posilovač řízení. V průběhu čtyř měsíců se projevila koroze obou prahů vozidla.
Tyto dvě věci už jsme reklamovali na pobočce v Kolíně 14.6.2018, kde nám prodejce řekl, že si máme zajet do jakéhokoliv servisu a nechat si vyčíslit možnou opravu. 26.4.2018 jsme doložili fotografie + posudek servisu. Částka opravy cca 35 tisíc.
Manažer pobočky v Kolíně, s kterým jsme vedli jednání o reklamaci,nám doporučil odstranění posilovače řízení - odstřižením elektrického ovládání. Toto odůvodnil tím, že tato funkce je nadstandardní!(takže dle této teorie - když mám ve voze možnost "dát" šestku a ona mi přestane fungovat - nejlepší je jí neopravovat a nepoužívat, protože 50% vozů šestku nemá a je to nadstandard!!) Dále nám sdělil že tato vozidla samozřejmě korodují - odspodu. Přítel jako automechanik věděl na co se soustředit a auto druhý den po koupi prohlédl na nájezdech - celý podvozek. Nikde nebyla po korozi ani památka.
Včera 2.5.2018 jsem dostala vyjádření, že jsme byli při koupi vozidla seznámeni se stavem a že jsme s ním souhlasili!! Logicky - kdybych si chtěla koupit rezavé auto - rozhodně bych za něj nedávala cca stotisíc!!!
Poslala jsem nesouhlas s reklamací na AAA a dnes mi volal pracovník AAAček, který mi řekl že se na jejich stanovisku nic nemění, protože 10-leté auto prostě koroduje. Zeptala jsem se ho jak je možné že před 4-mi měsíci nebylo po korozi ani vidu ani slechu a on řekl že po té zimě je obvyklá koroze!! Na můj dotaz zda viděl přiložené fotky - neodpověděl.
O posilovači řízení mi řekl, že chápe že chci funkci používat když je ve výbavě auta - ale to bylo vše co jsem se dozvěděla.
Přece není možné abych koupila auto za sto tisíc a mimo oprav s kterými jsme počítali - rozvody, výměna oleje, nepočítali - brzdy, které jsou mimochodem podle smlouvy v naprostém pořádku - jsme museli investovat do dalších skrytých vad o kterých musel servis vědět!! Např.koroze auta byla zamaskována jen do prvního umytí automobilu - bohužel jsem auto umyli až po zimě - takže za 4 měsíce od koupi.
Fiat Stilo, SPZ 3C29343
Chceme kompenzaci v podobě plného uhrazení oprav které jsme reklamovali nebo odstoupení od smlouvy, s tím že co jsme na autě do dnešního dne udělali - chceme vykompenzovat.
|
Tweet |
V případě podezření na nekalé obchodní praktiky při prodeji ojetých vozů lze podat podnět k prošetření České obchodní inspekci. Pokud dozorový orgán zjistí na základě provedené kontroly, že došlo k porušení zákazu užívání klamavých praktik a byla naplněna skutková podstata správního deliktu dle § 24 odst. 1 písm. a) zákona o ochraně spotřebitele, může být prodávajícímu uložena Českou obchodní inspekcí vysoká pokuta.
Stížnost může spotřebitel podat na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI.
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen.
Při uplatnění reklamace použité věci může spotřebitel žádat odstranění vady opravou. Není-li to však možné, může spotřebitel od kupní smlouvy odstoupit. Místo těchto uvedených způsobů nápravy může spotřebitel také požadovat přiměřenou slevu. Co se týče výměny věci, § 2169 odst. 1 občanského zákoníku neumožňuje řešit reklamaci výměnou za jinou věc, leda za stejnou věc bez vad.
Pokud by došlo k situaci, že autobazar reklamaci zamítne jako neoprávněnou, doporučujeme obrátit se na advokáta, který by mohl uzavřenou smlouvu prostudovat a zaslat autobazaru výzvu, v níž bude rozporovat vyřízení reklamace. Seznam advokátů je dostupný na stránkách www.dtest.cz/advokati.
Vážená paní Ryšanová,
záležitost jsem prověřovala s kolegy z reklamačního oddělení. Při koupi jste obdržela předávací protokol k vozidlu, v němž jste byla se stavem vozu (koroze podvozku) srozuměna. Aktuálnímu opotřebení vozu byla rovněž uzpůsobena původní prodejní cena vozidla. Vaše reklamace byla v souladu s reklamačním řádem posouzena a vzhledem k předávacímu protokolu následně zamítnuta.
S pozdravem Jitka Míková, AAA AUTO
Žádáme spotřebitelku o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Hodnocení:
Komentář: Auto jsme si dali nakonec do pořádku sami a AAA auto už nikdy více!!!
Nejvíce mi vadí klamavá reklama, lži o tom v jak výborném stavu auta jsou, jak výhodný je leasing (bohužel když si člověk nedá pozor - zaplatí za starší auto více než za nový model), kolik ušetříte v případě splátek - jenže na prodejně se posléze dozvíte že takhle to bohužel nechodí, díky háčkům a kličkám vás auto stojí "majlant", přátelský přístup managerů ke kupujícím - jen pokud jdete koupit auto, to ve vás vidí kořist a mohou se přetrhnout, při reklamaci s vámi jednají přezíravě a povýšeně.
Celý tenhle podnik je jen balast a přetvářka - navrch hůj a vespod hnůj - jak říkávala moje babička.
Stížnost jsme podávali proti subjektu proti kterému nemáte šanci uspět - možná jedině zkusit soudní cestu, ale ani tak tomu nevěřím. Jedinec nezmůže nic - pokud by se našli lidé kteří by se chtěli proti AAA autu spojit ve společné žalobě - přidám se k nim všemi deseti.