Počet nahlášených stížností: | 645 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobry den,
spolecnost mobil.cz mi zamitla vratit kredit zustavajici na SIM po prevodu cisla k jinemu operatorovi.
v aktualnich podminkach na jejich webu zadne informace o vyjimkach nejsou.
http://1gr.cz/data/soubory/websites/26A180111_MSA_005_MOBIL_VSEOBECNE_PO.PDF
v odstavci 3.3 se predplacenou sluzbou zabyvaji podrobneji.
Muzete mi prosim nezavislym pohledem na obchodni podminky dat stanovisko, v jakem konkretnim pripade muzou odmitnout vyplatit nevyuzity kredit?
Mobil cz tvrdi, ze mi kredit expiroval a ze tedy mi ho nemuzou proplatit.
V obchodnich podminkach mic takoveho podle meho nazoru neni. ve vyse uvedenem odstavci je pouze nekolik vet k vraceni kreditu:
"Kredit musíte využít do 6 měsíců ode dne Dobití.
O proplacení nevyčerpaného kreditu můžete
požádat do 1 měsíce ode dne ukončení Smlouvy, jinak
Vaše právo zaniká."
Vyplyva z uvedeneho nebo zkontextu obchodnich podminek, ze po 6 mesicich tento kredit nepodleha proplaceni?
Podle meho nazoru ne, protoze pokud v prubehu nasledujicich 6 mesicu kredit dobiju tak se soucasny stav povysi o novy a k dispozici je souhrnna castka na dalsich pul roku od dobiti. Po 6 mesicich prestanou fungovat odchozi hovory a sms, tomu rozumim, ale pokud v nasledujicim obdobi prevedu cislo proc bych mel o svuj kredit prijit? Navic o proplaceni nevyzizteho kreditu mohu pozadat do 1 mesice ode dne ukonceni smlouvy, ktery nastane az 12 mesicu po poslednim dobiti. Rekl bych dokonce, ze si to primo protireci.
Predplacena SIM Mobil.cz
Ocekavam vas nezaujaty nazor a doporuceni zda se mam obratit na CTU nebo na soud, a zda je v tomto pripade realna sance na uspesne reseni.
|
Tweet |
Dle názoru Českého telekomunikačního úřadu nelze skutečnost, že účastník nevyužije dobitý kredit přičíst k tíži operátora. Ujednání o expiraci kreditu však musí být v obchodních podmínkách přesně a srozumitelně formulováno. Doba, po kterou by bylo nutné spotřebovat také nemůže být nepřiměřeně krátká.
Ač obchodní podmínky společnosti výslovně neupravují, co bude následovat, pokud spotřebitelka nevyužije kredit ve lhůtě 6 měsíců ode dne jeho dobití, je možné z tohoto ustanovení obchodních podmínek dovodit, že spotřebitelka po uplynutí 6 měsíců ode dne dobití ztrácí právo s kreditem nakládat (z kreditu již není možné "čerpat", nejedná se tak již o nevyčerpaný kredit), tudíž není možné žádat ani jeho vrácení.
Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem společnosti, má možnost obrátit se na Český telekomunikační úřad, který rozhoduje spory vzniklé mezi poskytovateli telekomunikačních služeb a účastníky.
Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.