Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#23328Zamitnuti vraceni kreditu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 4 dny 14 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.05.2018, před 7 lety

Dagmar Hejrovska

Znění stížnosti

Dobry den,
spolecnost mobil.cz mi zamitla vratit kredit zustavajici na SIM po prevodu cisla k jinemu operatorovi.
v aktualnich podminkach na jejich webu zadne informace o vyjimkach nejsou.
http://1gr.cz/data/soubory/websites/26A180111_MSA_005_MOBIL_VSEOBECNE_PO.PDF

v odstavci 3.3 se predplacenou sluzbou zabyvaji podrobneji.

Muzete mi prosim nezavislym pohledem na obchodni podminky dat stanovisko, v jakem konkretnim pripade muzou odmitnout vyplatit nevyuzity kredit?

Mobil cz tvrdi, ze mi kredit expiroval a ze tedy mi ho nemuzou proplatit.
V obchodnich podminkach mic takoveho podle meho nazoru neni. ve vyse uvedenem odstavci je pouze nekolik vet k vraceni kreditu:

"Kredit musíte využít do 6 měsíců ode dne Dobití.
O proplacení nevyčerpaného kreditu můžete
požádat do 1 měsíce ode dne ukončení Smlouvy, jinak
Vaše právo zaniká."

Vyplyva z uvedeneho nebo zkontextu obchodnich podminek, ze po 6 mesicich tento kredit nepodleha proplaceni?

Podle meho nazoru ne, protoze pokud v prubehu nasledujicich 6 mesicu kredit dobiju tak se soucasny stav povysi o novy a k dispozici je souhrnna castka na dalsich pul roku od dobiti. Po 6 mesicich prestanou fungovat odchozi hovory a sms, tomu rozumim, ale pokud v nasledujicim obdobi prevedu cislo proc bych mel o svuj kredit prijit? Navic o proplaceni nevyzizteho kreditu mohu pozadat do 1 mesice ode dne ukonceni smlouvy, ktery nastane az 12 mesicu po poslednim dobiti. Rekl bych dokonce, ze si to primo protireci.


Produkt

Predplacena SIM Mobil.cz


Požadované řešení

Ocekavam vas nezaujaty nazor a doporuceni zda se mam obratit na CTU nebo na soud, a zda je v tomto pripade realna sance na uspesne reseni.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
8.8.2018 10:39, před 6 lety

Dle názoru Českého telekomunikačního úřadu nelze skutečnost, že účastník nevyužije dobitý kredit přičíst k tíži operátora. Ujednání o expiraci kreditu však musí být v obchodních podmínkách přesně a srozumitelně formulováno. Doba, po kterou by bylo nutné spotřebovat také nemůže být nepřiměřeně krátká.

Ač obchodní podmínky společnosti výslovně neupravují, co bude následovat, pokud spotřebitelka nevyužije kredit ve lhůtě 6 měsíců ode dne jeho dobití, je možné z tohoto ustanovení obchodních podmínek dovodit, že spotřebitelka po uplynutí 6 měsíců ode dne dobití ztrácí právo s kreditem nakládat (z kreditu již není možné "čerpat", nejedná se tak již o nevyčerpaný kredit), tudíž není možné žádat ani jeho vrácení.

Nesouhlasí-li spotřebitelka s postupem společnosti, má možnost obrátit se na Český telekomunikační úřad, který rozhoduje spory vzniklé mezi poskytovateli telekomunikačních služeb a účastníky.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.