Společnost


SOLIDIS s.r.o.

Počet nahlášených stížností:12
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#23335Poskytování osobních údajů třetí straně

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

30 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.05.2018, před 7 lety

Petr Kalous

Znění stížnosti

Otravují mě "podomní obchodníci se vším možným" a když se zeptám,kde vzali kontakt,tak od fy.Solidis.sroPrý tato firma obchoduje s osobními údaji. Nikdy jsem s touto firmou nejednal,nevím,kde vzala moje osobní údaje,nikdy nedostala souhlas s využitím os.údajů.


Požadované řešení

Zkontrolovat čím se tato firma skutečně zabývá.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.6.2018 08:41, před 7 lety

Telefonní číslo v souvislosti s konkrétní fyzickou osobou je jejím osobním údajem. Správce může zpracovávat osobní údaje pouze se souhlasem subjektu. Zpracováním osobních údajů se pak myslí široký okruh činností, jakými lze s osobními údaji nakládat (shromažďovat je, předávat, používat, upravovat atd.). Subjektem údajů je pak fyzická osoba, jejíž osobní údaje jsou zpracovávány.

Nejčastějším takovým zpracováním jsou případy, kdy byly osobní údaje získány z veřejného seznamu (např. z telefonního seznamu, z katastru nemovitostí) nebo v souvislosti s činností daného obchodníka – správce osobních údajů (např. si spotřebitel u něj již něco kupoval a předal mu při té příležitosti osobní údaje).

Takové zpracování osobních údajů je většinou v souladu se zákonem, ale pokud vysloví spotřebitel svůj nesouhlas, pak musí dotyčný obchodník jeho osobní údaje z databáze odstranit. Pokud by tak neučinil, jednalo by se o porušení zákona a spotřebitel by se mohl obrátit s podnětem na Úřad pro ochranu osobních údajů. Nesouhlas s dalším zpracováním osobních údajů je nutné vyslovit dle zákona písemně. To se může stát buď dopisem (doporučeným) nebo i e-mailovou zprávou na adresu toho, kdo databázi vede.

Pokud společnost zpracovává osobní údaje spotřebitele a nechce toho ani po jeho výzvě zanechat či neposkytne spotřebiteli relevantní informace o účelu, způsobu a rozsahu zpracování, pak doporučujeme se s tímto podnětem obrátit na státní dozorový orgán v dané oblasti, tedy Úřad pro ochranu osobních údajů a požádat jej o prošetření stížnosti. Podnět lze podat buď písemně na adresu: Úřad pro ochranu osobních údajů, Pplk. Sochora 27, 170 00 Praha 7 nebo lze zaslat podání elektronicky na adresu posta@uoou.cz.

Společnost SOLIDIS s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti námi poskytovaného smírného řešení sporů. Zástupce společnosti nás také informoval, že pro řešení stížností mohou spotřebitelé kontaktovat přímo společnost, která je připravena vše důkladně prověřit a odpovědět každému účastníkovi.

Jelikož služba VašeStížnosti.cz je založena na principu dobrovolnosti, stížnost uzavíráme. V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit i na naši spotřebitelskou poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.