Počet nahlášených stížností: | 139 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
V krátké době po úmrtí manžela navšívila obchodní zástupkyně f. ENVONA seniorku a že ji budou hlídat cenu energií. Paní ji sdělila, že má již poradce z Optimal energy, který se jí o toto několik let stará a že jejich služby nepotřebuje. Zástupkyně ji řekla, že nic se měnit nebude, jenom budou dohlížet na to, aby měla stále dobrou cenu energií. Paní to tedy podepsala za sebe i za majitelku nemovitosti - dceru (4 OM = 2 RD) Do měsíce jim ale přišly smlouvy z Centropolu s průvodním dopisem od ENVONY, že jí byl vybrán lepší dodavatel. Paní a dcera, která o ničem nevěděla, byla nemile překvapena a proto požádala svého poradce, aby ji to vyhodnotil.
Takový je výsledek
smlouvy byly podepsány ENVONOU na 109 měsíců
obě komodity mají vyšší ceny (ztráta 4500,- Kč/rok)
ve smlouvě Centropolu byla uvedena chybně doba platnosti smlouvy stávajícího dodavatele (pokuta za předčasné ukončení smlouvy)
podepsaný produkt Centropolu - Kamarád zlato
Dcera i matka poslaly dopisy - (doporučeně s dodejkou)
dcera - okamžité zrušení smlouvy pro neplatnost (přihlášku do soutěže podepsala matka - není majitelkou nemovitosti)
matka - pro podvoné a klamavé jednání
Nyní čekají na vyjádření společnosti, jsou odhodlané to dovést do úspěšného konce.
Není přece možné, aby takovéto firmy poskytovali podvodné služby
|
Tweet |
Podnikatel má povinnost spotřebitele seznámit se službou a jejími hlavními vlastnostmi. Pokud tak neučiní, mohou být naplněny znaky klamavého opomenutí, jenž je nekalou obchodní praktikou, která je zákonem o ochraně spotřebitele zakázaná. Spotřebitel by mohl namítat neplatnost přihlášky, neboť byl druhou stranou uveden v omyl o rozhodující okolnosti.
Jestliže strana podepisující přihlášku vůbec nevěděla, jakou listinu podepisuje, resp. se domnívala, že podepisuje listinu jinou, mohlo by se jednat až o zdánlivé právní jednání pro nedostatek vůle dle § 551 zák. č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
V případě, že smlouva byla podepsána neoprávněnou osobou, nelze takovému jednání přiznat platnost.
Dozor nad dodržováním pravidel ochrany spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila svou zákonnou povinnost, má možnost obrátit se s podnětem k tomuto úřadu. Více o podání na www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena mimo obchodní prostory společnosti (bez ohledu na to, zda si návštěvu obchodníka spotřebitel vyžádal či nikoliv), je možné ve lhůtě 14 dní od uzavření smlouvy. Pokud však spotřebitel o tomto svém právu nebyl poučen nebo neobdržel-li formulář pro odstoupení od smlouvy, může od smlouvy odstoupit do jednoho roku a čtrnácti dní od uzavření smlouvy.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.